Csökken a magyar sörpiac, drágul az ital
Hat-hét százalékkal esik vissza a magyar sörpiac: a kiskereskedelemben két százalék, a vendéglátásban 12 százalék is lehet a csökkenés – írja a Világgazdaság keddi száma.
A Heineken Hungária Zrt. vezérigazgatója, Michiel Egerer elmondta, hogy cége 4-5 százalékos visszaesést vár 2009-ben, ugyanakkor a 2008-as 44 milliárd forint árbevétel két százalékkal nő. A Heineken 2010-ben az ideihez hasonló árbevételt vár. Maga a cég 2-3 százalékos áremelést tervez, de a kiskereskedelmi forgalomba kerülő termékek bruttó ára várhatóan 10-20 forinttal emelkedik, és öt százalékkal nő a csapolt sörök ára.
A Dreher Sörgyárak Zrt. a magyar sörpiac átlagos csökkenésénél kisebb mértékű visszaesésről számolt be a Világgazdaságnak. A szakértők szerint az elmúlt időszakban csak a jelentős – 30-40 százalékos – árengedmények generáltak valódi mennyiségi növekedést a sörforgalomban.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.