2009. szeptember. 15. 10:15 Utolsó frissítés: 2009. szeptember. 15. 10:38 Gazdaság

Egy év alatt 50 milliárdot kávéztunk el

A kávé kiskereskedelmi forgalma értékben 5 százalékkal emelkedett 2008 augusztus-2009 júliusban, az előző hasonló időszakhoz képest, amivel meghaladta az évi 50 milliárd forintot – közölte az ACNielsen Piackutató Kft.

A Nielsen szerint a kávé értékesítésének forgalma mennyiségben a korábbi időszakokhoz képest nem változott, stabilan 26 ezer tonna maradt. Az elmúlt időszakban a legdinamikusabban az instant termékek fejlődtek a magyar kávépiacon, elsősorban a 3 in 1 termékek piaci pozíciója erősödött. A szegmens piaci részesedése 2008 augusztus-2009 júliusban 18 százalékra nőtt az előző évi 17 százalékról. Az instant cappuccino mutatója – szintén mennyiségben – 6 százalékról 5 százalékra csökkent, míg az instant valódi kávé részaránya változatlanul 4 százalék maradt.

A piackutató adatai szerint a négy legnépszerűbb kávéfajta átlagos fogyasztói ára 7-11 százalékkal emelkedett egyik évről a másikra. Egy kilogramm őrölt pörkölt kávé mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára idén júliusban 1 704 forint volt, ami 7 százalékkal haladta meg a tavaly júliusi értéket. Az instant cappuccino 11 százalékkal drágult, kilogrammonként 1 839 forintra.

A kereskedelmi márkás kávék részaránya a mennyiségi eladásokból az idei első félév hónapjaiban 14 és 17 százalék között mozgott, így némileg meghaladta az élelmiszer forgalmon belül a kereskedelmi márkák átlagosan 14 százalékos, átlagos első félévi mutatóját.

A beszerzési helyek tekintetében a legutóbbi évben folytatódott a boltok koncentrációja: a kávé mennyiségi eladásaiból a 400 négyzetméteresnél nagyobb üzletek, 2008 augusztus-2009 júliusban 65 százalékkal részesedtek, négy százalékponttal többel, mint egy évvel korábban, így a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb boltok piaci pozíciója gyengült.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Pálúr Krisztina 2025. január. 03. 19:45

„Szüleink és nagyszüleink rutinszerűen spóroltak” – de lehet-e egyszerre takarékoskodni és egészségesen étkezni?

Érezhetően tovább drágultak az élelmiszerek, sokaknak kell még szorosabbra húzni a nadrágszíjat, és ez nem kellemes érzés. Balázs Barbara újságíró és takarékos gasztroblogger könyve útmutató ahhoz, hogyan lehet a házikoszttal takarékoskodni, milyen a mértékletes konyha, és hogyan győzhetjük le a kisebbségi komplexusainkat, ha főzésről van szó. <strong>Mit érdemes megtartani a régi idők szokásaiból</strong>, és hogyan spóroljanak, akik speciális diétára szorulnak?