A BAA-nak több brit repülőteret is el kell adnia
A brit repülőtereket üzemeltető BAA spanyol tulajdonosának, a Ferrovialnak több repülőteret is el kell adnia a brit versenyhatóság csütörtöki végleges döntése értelmében. A BAA vezérigazgatója szerint tanulmányozni fogják a döntést, és elképzelhető, hogy fellebezni fognak.
A spanyol vállalat 2006-ban vette meg a BAA-t 10 milliárd fontsterlingért (közel 14 milliárd dollárért). Jelenleg a BAA tulajdona a Londont kiszolgáló öt nemzetközi repülőtér közül a három legnagyobb, a Heathrow, a Gatwick és a Stansted. Ezenkívül Southampton, Glasgow, Edinburgh és Aberdeen légikikötője is a tulajdonában van.
A BAA-csoport feldarabolását jó ideje szorgalmazzák a légitársaságok és a fogyasztói érdekképviseletek is, arra hivatkozva, hogy a nagy-britanniai repülőtérpiacon gyakorlatilag monopolhelyzet alakult ki, és ez szerintük az árképzésen és a szolgáltatások színvonalán is meglátszik.
A BAA 2005. decemberben 1,3 milliárd fontért - londoni iparági elemzők akkori véleménye szerint világrekord áron - 75 százalék mínusz egy részvény érdekeltséget és 75 évi üzemeltetési jogot vásárolt a Budapest Airportban. A következő évben azonban a BAA vált felvásárlási célponttá: a brit céget hosszas csatározás után végül 10,1 milliárd fontért megvette a spanyol Ferrovial építőipari és szolgáltató vállalat, és nem sokkal később eladta a magyar érdekeltséget a német Hochtief csoportnak, a 2005-ös privatizációs pályázat második helyezettjének.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.