2009. március. 10. 15:01 Utolsó frissítés: 2009. március. 10. 14:52 Gazdaság

Kifulladhat az OTP felfelé menetelése

A BUX stagnált kedden kora délután, az OTP erősödött, a Richter gyengült. A forgalom átlag alatti volt a parketten, a reggeli felhúzás után megnyugodtak a kedélyek.

Erősödéssel kezdődött a nap a Budapesti Értéktőzsdén, később azonban megjöttek az eladók, és a BUX visszatért a hétfői zárószinthez. A mutató 10 020 ponton stagnált fél 1-kor. A forgalom átlag alatti volt, összesen 8 millió részvény cserélt gazdát.

A vezető részvények közül a Mol 1,2 százalékkal 8800 forintra, az OTP 1,9 százalékkal 1661 forintra drágult, miközben a Magyar Telekom 0,2 százalékkal 520 forintra, a Richter pedig 1,9 százalékkal 23 750 forintra gyengült.

Nap elején voltak kisebb esések, elsősorban OTP esetében, később azonban elcsendesedett a parkett – mondta el kérdésünkre Kovács Roland, az Equilor munkatársa. Hozzátette, hogy a Richter vélhetően a forinterősödés miatt gyengül, a gyógyszergyárnak a magas exportkitettségen keresztül nem tesz jót a nemzeti deviza izmosodása. A Molnak segít a napok óta fölfelé kúszó olajár, míg a Magyar Telekom a magas állampapír piaci hozamok miatt nem tud emelkedni.

Az OTP-vel kapcsolatban a szakember kifejtette, hogy a múlt hét pénteki short zárásokat követően az árfolyam emelkedik, ez a lendület azonban vélhetően eddig tartott. További dráguláshoz pozitív hírek, vagy a nemzetközi befektetői hangulat optimistává válása kellene. Erre ma van esély a tengerentúlon, miután a főbb határidős részvényindexek közel 2 százalékos pluszban várták a nyitást a Wall Streeten.

Ecoline

zöldhasú
Hirdetés
Zhvg hvg.hu 2024. november. 27. 16:00

zCast: Az akkugyárhatalom, ahol a hatóságok és a gyárak együtt állnak szemben a helyi polgárokkal

Megpróbáltuk sok nézőpontból körbejárni az akkugyárhatalommá válás meglévő – és várható – kockázatait és előnyeit, amihez Éltető Andrea közgazdász volt segítségünkre. Hány gyár épült és épülhet még? Mikortól válhat a lakossági energia- és vízigény kárára az víz- és energiazabáló iparág? Mennyire piszkosak a tiszta közlekedéshez szükséges gyárak? Vajon tudnánk jobban csinálni, mint ahogy most megy, és egyáltalán megéri ez az egész? Gyere velünk, és megtudhatod.