A MÁV forrást keres a fejlesztéseihez
A MÁV saját beruházásai folytatásához 25 milliárd forint cash flow előteremtésén dolgozik, ami hitelből vagy más pénzügyi konstrukciókból lehetséges - közölte Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója.
A MÁV Zrt. vezérigazgatója elmondta: a bankokkal közösen elemzik, melyek lennének a legkedvezőbb pénzpiaci műveletek a forrás előteremtésére. Utalt arra, hogy 2008-ban terveztek ugyan jelentős összegű kötvénykibocsátást, de a nyertes pályázó visszavonta a lejegyzést.
Heinczinger kitért arra is, hogy az idén leányvállalatuk, a MÁV-START eredményét nullszaldósra, viszont a MÁV Zrt.-nek 55-60 milliárd forint mérleg szerinti vesztesége lehet. Ez abból adódik, hogy az infrastruktúrára fordítandó költségeknek egyelőre nincs fedezetük.
A MÁV Zrt. vezérigazgatója szerdán részt vett az európai vasútvállalatokat tömörítő Európai Vasúti Szövetség igazgatósági ülésén, Brüsszelben.
Az európai vasúttársaságok a Európai Bizottsággal munkakapcsolatban lévő szövetségen keresztül lobbiznak azért, hogy egyenlő versenyfeltételek legyenek a közlekedési piacon. A szövetség szerint az európai közúti közlekedés költségébe is be kell számítani az úgynevezett externális költségeket - például a zaj- és környezetszennyezést, a balesetek okozta károk miatti társadalmi kiadásokat. Ez a tétel, pályahasználati díjként a vasúti fuvarozás költségei között szerepel - mondta Heinczinger.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.