2008. december. 11. 11:25 MTI Utolsó frissítés: 2008. december. 11. 11:22 Gazdaság

Több mint 14 százalékkal esett a járműeladás Kínában

A kínai járműeladások friss adatai kissé beárnyékolták a nemzetközi reményeket, hogy a Kína - a méretre negyedik számú nemzetgazdaság a világon - kihúzhatja a világgazdaságot a válságból.

Kínában novemberben 685 100 személyautó és haszonjármű kelt el, 14,56 százalékkal kevesebb, mint tavaly novemberben, jelentették a kínai autógyártók szövetségében (CAAM) csütörtökön. Ezzel az első tizenegy hónapban 8,63 millió jármű talált gazdára, 8,52 százalékkal több, mint egy évvel azelőtt. Európai mércével mérve az ütem továbbra is igen gyors, de kínai mércével mérve nem: az elmúlt években rendszeresen kétszámjegyű százalékos volt a növekedés.

Haszonjárművekből 162 300 fogyott novemberben, 25,96 százalékkal kevesebb, mint tavaly novemberben, és 2,47 millió az első tizenegy hónapban, 7,65 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Az eladások július óta csökkennek, de novemberben első ízben haladta meg a visszaesés a 10 százalékot.
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2025. január. 15. 14:45

Technostressz, kiégés, home office – áldjuk vagy átkozzuk a Covidot azért, amivé a munkahelyek váltak?

Az öt éve kitört járvány társadalmi, gazdasági hatásai jóval távolabb mutatnak, mint gondoltuk. A HVG új sorozatában ezt járjuk körbe különböző aspektusokból; ebben a cikkünkben arról lesz szó, hogy miként zajlott a kényszerűnek tűnő digitális átalakulás, amely nemcsak a munkaerőpiacra, a cégekre volt súlyos hatással, hanem a mentális állapotunkra is. Miért nem teljesen egyértelmű még ma sem a home office megítélése, hogyan változtak meg az elvárt vezetői és munkavállalói kompetenciák, és mi az a VUCA/BANI-világ, amelyben élünk? Szakértőket kérdeztünk.