Mától e-mailben is kérheti a kétfaktoros azonosításhoz szükséges kódot, ha be szeretne lépni az Ügyfélkapu+ szolgáltatásba.
Egy ideje már a csapból is az folyik, hogy megszűnik az Ügyfélkapu, január 16-tól az állami weboldalak és alkalmazások már csak az Ügyfélkapu+ nevű, kétfaktoros azonosítást kínáló megoldással vagy a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) mobilalkalmazásával lesznek használhatók.
Az átállás mögött a biztonság áll: az eddigi felhasználónév-jelszó párossal többé nem lehet bejelentkezni. Ugyan ezekre később is szükség lesz, de a beírásukat követően a rendszer kérni fog egy kódot (azonosítót), amit egy okostelefonos alkalmazás generál. Ezt csak egyszer kell beállítani, pár lépés az egész, és utána csak meg kell nyitni minden belépéskor, hogy az ott látott kódot is beírja az Ügyfélkapu+-ba történő bejelentkezés részeként. Ez nem egy állandó kód, 30 másodpercenként új generálódik, megnehezítve a rosszindulatú felek dolgát.
Akik azonban nem rendelkeznek okostelefonnal, vagy csak nem szeretnének/tudnak ilyet beállítani, most kaptak egy jó hírt: mától e-mailben is ki tudja küldeni a szükséges kódot a rendszer – írja a Telex.
A portál szerint azoknak küldött ki egy erről szóló e-mailt a fejlesztő Idomsoft, akik még nem igényelték az Ügyfélkapu+ szolgáltatást. Ha valaki ezt a lehetőséget választja, a felhasználónév-jelszó páros beírása után meg kell nyissa az e-mail-fiókját, és be kell írja az abban lévő hat számjegyű kódsort.
Arról, hogy mi fog történni január 16-án, és mi az a DÁP alkalmazás, itt írtunk részletesen – sok más kérdés megválaszolása mellett.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.