Kevesebb biót fogyasztanak a válság miatt a németek
A németek máris elkezdtek változtatni fogyasztási szokásaikon. A pénzügyi válság miatt minden ötödik német háztartásban csökkentik a bio élelmiszer, az édesség és a szeszes ital vásárlását. Ugyanakkor az ennivalók és italok minőségén csak minden tizedik háztartásban igyekeznek spórolni. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató német vállalatának októberi felmérése, 9 ezer háztartás vonali megkérdezésével.
A Nielsen kiskereskedelmi adatai szerint a háztartások egy része idén április óta ritkábban megy vásárolni, mint korábban. Az élelmiszerek áremelkedéséhez képest pedig kisebb ütemben növekszik az egy-egy vásárlás során elköltött összeg, az úgynevezett kosárérték. A gyártói márkáknál jellemzően olcsóbb kereskedelmi márkák vonzereje nagyobb lett, ahogyan az alacsonyabb árakat kínáló üzleteké is.
A jövő kilátásairól három német háztartásból kettőben viszonylag nyugodtan nyilatkoznak. Aggodalmuknak adnak hangot mindenekelőtt a pénz értékvesztése, valamint a gazdaság visszaesése miatt. A megkérdezettek több mint fele számol a napi fogyasztási cikkek drágulásával. Minden harmadik háztartásban még jobban odafigyelnek az árakra a jövőben, és minden negyedikben elhalasztják a tartós fogyasztási cikkek tervezett beszerzését.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.