A Volkswagené lehet a Scania
A Volkswagen megkapott minden versenyhatósági engedélyt ahhoz, hogy többségi részesedést szerezzen a svéd Scania teherautógyárban. Erre várhatóan július 22-én kerül sor.
A VW üzletének az Európai Unió múlt hónapi engedélye mellett világszerte számos országban kellett trösztellenes eljáráson átesnie. A Volkswagen idén márciusban jutott egyezségre a két fő részvényessel, az Investor AB-vel és a Wallenberg alapítvánnyal, hogy megveszi tőlük a Scaniában lévő 15 százalékos részesedésüket. Ezzel a német csoport 69 százalékra növeli szavazati arányát a svéd teherautógyárban a korábbi 38 százalékról, a részvények 38 százalékát fogja birtokolni a korábbi 21 százalék helyett.
Az üzletrészért 2,8 milliárd eurót fizetett a Volkswagen, amely már régóta a Scania legnagyobb részvényese. A MAN-Scania egyesüléssel Európa vezető teherjárműgyártó cége jön létre, hatékony növekedési lehetőségekkel. A két cég piaci tőkeértéke közel azonos, majdnem 9 milliárd euró.
A MAN jelenleg a harmadik számú teherautógyár Európában, a Scania a negyedik. Együttes piaci részarányuk 29 százalékos lesz, megelőzve a mostani első helyezett és világszinten második helyezett, az ugyancsak svéd Volvo 27 százalékos, és az európai második helyezett Daimler 20 százalékos részesedését.
Az iparági konszolidációt indokolja, hogy a szigorúbb európai uniós és amerikai szennyezőanyag-kibocsátási szabályok megdrágítják a gyártást, így a cégek nyilván jobb pozícióba kerülhetnek a vevőkkel szemben, ha kevesebben vannak.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.