Etanol-hibridüzemű buszt mutatott be a Scania
A svéd gyártó által bemutatott normál méretű, alacsony padlós városi busz, a szén-dioxid kibocsátást akár 90 százalékkal is képes csökkenteni, ha etanollal üzemeltetik és legalább 25 százalékos üzemanyag-megtakarításra képes. A májusi világpremieren bemutatott jármű nagyban hozzájárulhat a fenntartható tömegközlekedés megvalósulásához.
Környezettudatos tömegközlekedés © Scania |
A hibrid-koncepcióbuszt, amelyet az UITP 2007. május 21-24-én Helsinkiben megrendezett tömegközlekedési kongresszusán mutattak be először, egy hároméves fejlesztési program során készítették.
“A városi dugók és a környezetvédelmi problémák leküzdésének legjobb módja az, ha az utasok számára kényelmesebbé és ezáltal vonzóbbá tesszük a tömegközlekedést” – mondta Hasse Johansson, a cég kutatás-fejlesztésért felelős csoportjának elnökhelyettese. „A Scania koncepcióbusza alacsony padlójával, nagy ajtóival, tágas belső terével és automatikus jegykezelő rendszerével a fontos lépés a fenti irányba. Az utasok kényelme és mozgási lehetősége kiemelkedő egy normál méretű városi buszhoz képest. Az etanolüzemű hibrid koncepcióval szeretnénk hozzájárulni a fenntartható városi tömegközlekedéshez, amellyel javítható az üzemanyag-gazdaságosság és legalább 25 százalékkal csökkenthető a károsanyag-kibocsátás, továbbá az etanol használata akár 90 százalékkal is csökkentheti a CO2 emissziót. A technológiáknak ez a kombinációja még sok-sok évig biztosíthatja a gazdaságos és korszerű városi közlekedést, ezért őszintén büszkék vagyunk a teljesítményünkre.”
Az új hibrid buszok közül tizenkét darab áll majd üzembe 2008-ban és 2009-ben a svéd fővárosban. Ebből tizet részben a Svéd Energiahivatal fog finanszírozni.