2007. március. 07. 13:17 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. március. 07. 13:18 Autó

Kia: kabrió, hibrid szedán és sportos kombi

A Kia három izgalmas járművet leplezett le Genfben. Bemutatták ex_cee'd kabrió tanulmányautót, a sorozatgyártásra kész, stílusos cee'd Sporty Wagont és Kia Rio Hybridet.

© Kia
Az ex_cee'd az új háromajtós (a tervek szerint decembertől Szlovákiában gyártandó) cee'd csapotthátú modellen alapul. Tengelytávja ugyanakkora (2650 milliméter), de külső panelei újak, és elektromosan működő, lenyitható vászonteteje van. 19 hüvelykes könnyűfém keréktárcsáival, gyöngyházfehér külső fényezésével és étcsokoládé színű vászontetejével az ex_cee'd megtalálta azt a formavilágot, amely kiemeli a többi kabrió közül.

URLguru

További hasznos weblapokat keres? Esetleg Ön osztana meg másokkal érdekes linkeket? Kattintson az URLguru.hu oldalra!

A 4,5 méter hosszú cee'd sportos kombi teljes hosszúsága 235 milliméterrel, teljes magassága pedig 10 milliméterrel nőtt. A hossznövekedés kizárólag a hátsó kerekek mögötti szakaszt érinti. A csomagtartó befogadóképessége összesen 534 liter (a hátsó ablakok alsó pereméig mérve), ami csaknem 200 literrel haladja meg a csapotthátú cee'd csomagterének térfogatát.


© Kia
Az Európában szeptembertől elérhető sportos kombi rendkívül versenyképes felszereltséget, valamint korszerű aktív és passzív biztonsági berendezéseket kínál. Ötféle Euro 4-es motor (90 és 140 lóerő közötti teljesítménnyel), manuális- és automata sebességváltó, valamint számos extra áll majd a vásárlók rendelkezésükre. A cee'd-család többi tagjához hasonlóan a kombira is vonatkozik a Kia cee'd egyedülálló, 7 évre, vagy 150 ezer kilométerre szóló garanciája, amely átruházható a következő tulajdonosokra.

© Kia
A koreai hibridjármű-fejlesztési program nagyléptékű fejlődését demonstrálandó, a Kia bemutatta a Rio egy különleges változatát Genfben. A jármű egyedi erőátviteli berendezéssel van ellátva, melynek része egy 1,4 literes, 90 lóerős benzinmotor, amelyhez egy nagy nyomatékú, 12 kW teljesítményű, 95 Nm forgatónyomatékot leadó váltakozó áramú szinkronmotor, és egy folyamatosan változó áttételű (CVT) sebességváltó társul. A villanymotor a lendkerék és a nyomatékváltó közé van beépítve, és segít a benzinmotornak elinduláskor, gyorsításkor és emelkedőn. Normál haladáskor a villanymotor kikapcsol, lassításkor pedig „haszonfékezést” hajt végre, hogy energiát nyerjen vissza, és töltse vele a saját akkumulátorát.

A speciális, könnyített alkatrészek alkalmazásának köszönhetően a Rio Hybrid tömege 220 kilóval csökkent. 0-ról 100 kilométer/órára fürgén, 12,2 másodperc alatt gyorsul fel, csúcssebessége 180 kilométer/óra, üzemanyag fogyasztását pedig 100 kilométerenként 5,29 literre szorították vissza.

Hirdetés
hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.