2007. február. 23. 12:30 automenedzser.hu Utolsó frissítés: 2007. május. 16. 17:55 Autó

Őrült autók a genfi szalonon

A genfi szalon nem csupán az európai autóipar legjelentősebb évnyitó rendezvénye, ahol a legnagyobb gyártók bemutatják világmegváltó modelljeiket. Genfben mindig számíthatunk különlegességekre, az idén különösen.

A. D. Tramontana. Galériánk megtekintéséhez kattintson a képre
Az autógyártók rengeteget költenek egy-egy autó arculatára, külsejére. Nem csak pénzt, de rengeteg időt is. A merész skiccek hónapról-hónapra, mítingről-mítingre egyre konzervatívabbá válnak, egyre inkább idomulnak a piac elvárásaihoz. A legmerészebb tanulmányok így a sötétkamrák homályában porosodnak. Nem úgy a kisszériás manufaktúrákban. Ezek a különlegességek mindig nagy feltűnést keltenek, vonalaik, műszaki megoldásaik és áruk elérhetetlenné teszik őket.



Rinspeed Exasis
A svájci Rinspeed harmincadik születésnapját egy igazi csemegével, az Exasis-szal ünnepli. Az autó, ha annak lehet nevezni, egy majdnem teljesen áttetsző szivar alakú jármű, amelyet egy különösen környezetkímélő biomotor hajt. A 750 köbcentis kéthengeres moci bioethanollal működik és 150 lóerős. Meglepő tanulmányt építettek az olasz dizájncégek, a Bertone és Fioravanti is. Utóbbi Thaliája különleges üléselrendezésével hívja fel magára a figyelmet. Az áramvonalas hibrid liumuzin akkumulátorai miatt a hátsó üléssor szokatlanul magasra került. A tervezők azonban erényt kovácsoltak a szükségmegoldásból: a hátsó ülések fölé egy kiemelkedő üvegburát helyeztek, így az utasok szokatlan perspektívából szemlélhetik a világot. Bertone roadsterében a tető mellett a szélvédőre sincs szükségünk. A szellős sportkocsi nem hiába viseli orrán a Fiat vörös logóját, a Panda 100 HP 1,4 literes 100 lovas erőforrása hajtja. Az idén 95 éves cég sportos modellekkel ünnepel, amelyek tervezésében Bertone is közreműködik. Az 1947-től tartó együttműködés ötven közös modellt szült.

[[ Oldaltörés: Motor négy-, autó három keréken (Oldaltörés) ]]



Egy-egy ilyen csodaautó nem is azért készül, hogy eladják. Ezt bizonyítja a milánói Zagato legújabb remeke, az Ottovú, amelyből csak kettő készült, két gazdag megrendelő részére. A Maserati és Ferrari keresztezéséből létrejött modellben hamisítatlan V8-as dübörög.

Carver One
Nem csupán olasz és svájci megszállottak tudnak Genfben varázsolni, idén újra jönnek a hollandok is. A Spyker a nyitott és zárt sportkocsija mellett bemutatja első Maybach-méretű limuzinját, a néhány éve hallgató Donkervoort pedig harmincéves fennállását egy zárt kupéval ünnepli Genfben. A dordrechti Carver  háromkerekűje, a Carver One pedig elmossa a határokat a motorkerékpár és az autó között.
 

KTM X-Bow
Hasonló cipőben jár, igaz négy keréken, az osztrák motorgyártó, a KTM. Az X-Bow szénszálas karosszériája csupán 70 kilós, a kétüléses olyan lapos, hogy ajtaja sincs. Klímával, szórakoztató elektronikával és légzsákokkal együtt sem nyom többet hétszáz kilónál. Motorja az Auditól származik, 300 lóerős, segítségével négy másodperc alatt gyorsul százas tempóra. Genfre a KTM szériaérett autót ígér, amelyet később olasz gyártásban további száz követ. Ára negyvenezer euró.

Nem tűnik ennyire elszállt ötletnek a Chrysler (Dodge Demon) új kabriója, amely ha jó és olcsó, akkor pár éven belül befoghatja a jelenleg legsikeresebb kétülésest, a nyolcszázezer példányban eladott Mazda MX-5-öst.

Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.