2008. március. 28. 13:50
Utolsó frissítés: 2008. március. 28. 13:40
Gazdaság
A versenyhivatal 7 millióra bírságolta a T-Online-t
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hétmillió forintra bírságolta a T-Online-t, mert álláspontja szerint a társaság megtévesztő módon népszerűsítette ADSL internet szolgáltatását.
A GVH pénteki közleménye szerint a versenyhatóság 2006 végénazért indított eljárást a T-Online Zrt. ellen, mert észlelte, hogy a társaság 2006 nyarán, majd 2006 őszén a fogyasztók számára megtévesztő módon hirdette ingyenes kipróbálásra ADSL csomagját. Az internetszolgáltató ugyanis reklámjaiban azt ígérte, hogy a
fogyasztó 30 napon belül mindenféle költség és kötöttség nélkül elállhat a szolgáltatástól.
A versenyhatóság vizsgálata azonban kiderítette, hogy a tájékoztatás nem volt valós, a reklámokban nem szerepelt, hogy ha a fogyasztó a szolgáltatást egy hónapon belül lemondta, úgy a T-Online felé fizetési kötelezettsége ugyan nem keletkezett, ám a Magyar Telekom nagykereskedelmi feltételei szerint a felmondást követő három hónapig nem minősül új fogyasztónak.
A fogyasztók egy köre számára azonban számított, számíthatott az, hogy új fogyasztónak minősül-e vagy sem. Azon internetes szolgáltatóknál ugyanis, akik a Magyar Telekomtól vették a kiskereskedelmi ADSL szolgáltatás alapjául szolgáló nagykereskedelmi szolgáltatást, szintén csak új ügyfelek kaphattak kedvezményes árat. A GVH szerint a végső felhasználó fogyasztóknak nem kell tisztában lenniük a nagykereskedelmi feltételekkel és az abból fakadó - számukra kedvezőtlen - következményekkel.
A bírság összegének meghatározásakor a versenyhatóság súlyosbító körülményként értékelte, hogy a megtévesztő reklámokat hosszú időn keresztül közölték és azok jelentős fogyasztói körhöz jutottak el.
Ráadásul az ADSL piacon intenzív versengés folyik, a T-Online pedig számottevő piaci részesedéssel rendelkezik.
Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy nem súlyos jogsértésről van szó, a megtévesztő magatartás pedig csak a fogyasztók egy részének döntésére lehetett hatással.
fogyasztó 30 napon belül mindenféle költség és kötöttség nélkül elállhat a szolgáltatástól.
A versenyhatóság vizsgálata azonban kiderítette, hogy a tájékoztatás nem volt valós, a reklámokban nem szerepelt, hogy ha a fogyasztó a szolgáltatást egy hónapon belül lemondta, úgy a T-Online felé fizetési kötelezettsége ugyan nem keletkezett, ám a Magyar Telekom nagykereskedelmi feltételei szerint a felmondást követő három hónapig nem minősül új fogyasztónak.
A fogyasztók egy köre számára azonban számított, számíthatott az, hogy új fogyasztónak minősül-e vagy sem. Azon internetes szolgáltatóknál ugyanis, akik a Magyar Telekomtól vették a kiskereskedelmi ADSL szolgáltatás alapjául szolgáló nagykereskedelmi szolgáltatást, szintén csak új ügyfelek kaphattak kedvezményes árat. A GVH szerint a végső felhasználó fogyasztóknak nem kell tisztában lenniük a nagykereskedelmi feltételekkel és az abból fakadó - számukra kedvezőtlen - következményekkel.
A bírság összegének meghatározásakor a versenyhatóság súlyosbító körülményként értékelte, hogy a megtévesztő reklámokat hosszú időn keresztül közölték és azok jelentős fogyasztói körhöz jutottak el.
Ráadásul az ADSL piacon intenzív versengés folyik, a T-Online pedig számottevő piaci részesedéssel rendelkezik.
Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy nem súlyos jogsértésről van szó, a megtévesztő magatartás pedig csak a fogyasztók egy részének döntésére lehetett hatással.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
Gazdaság
HavariaPress
2008. február. 21. 13:25
Aprópénzre büntetett két bankot a GVH
Autó
HavariaPress
2008. február. 28. 16:31
Taxistársaságok székhelyeit szállta meg a GVH
Gazdaság
MTI
2008. február. 15. 13:55