2007. december. 13. 17:26 MTI Utolsó frissítés: 2007. december. 13. 17:18 Gazdaság

Továbbra sincs megállapodás a MÁV-nál

Továbbra sincs megállapodás az elégséges szolgáltatásról a MÁV és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) között a december 17-én kezdődő sztrájk idejére.

A vasúttársaságok  - a MÁV Zrt, MÁV-START Zrt., MÁV Cargo Zrt. - és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete között a tárgyalások december 14-én, pénteken folytatódnak. A MÁV Zrt. hangsúlyozta: minél előbb szeretne megállapodni, mert az utasokat és a fuvaroztató partnereket tájékoztatni kell a minimális szolgáltatásról, a sztrájk ideje alatt közlekedő vonatokról.
 
A MÁV-START Személyszállító Zrt. azt kezdeményezte a kiszámíthatóság és a közszolgáltatási feladatok minimális ellátása érdekében, hogy a sztrájk kezdete előtt elindított személyszállító vonatok a teljes útvonalon, a végállomásukig közlekedjenek. Ezen felül azt javasolta, hogy a munkabeszüntetés ideje alatt a fővonali belföldi távolsági forgalomban naponta két pár InterCity, két pár gyors és három pár személyvonat közlekedtetése szolgálja az utasok minimális érdekeit.
 
A budapesti és a vidéki elővárosi vasútvonalakon a személyszállító társaság a hétvégi menetrend szerint kívánja az elégséges szolgáltatást biztosítani, a mellékvonalakon pedig napi három pár vonat közlekedését látja szükségesnek. A MÁV-START Zrt. azt is kérte továbbá, hogy valamennyi nemzetközi vonat közlekedjék a munkabeszüntetés ideje alatt is. A MÁV Cargo a sztrájk ideje alatt körülbelül 50 tehervonatot kíván közlekedtetni naponta, ehhez kérték a szakszervezetek hozzájárulását.
 
A VDSZSZ Szolidaritás - ezzel ellentétben - azt tartaná elfogadhatónak, ha a sztrájk ideje alatt naponta mindössze egy pár vonat közlekedne reggel, s egy pár vonat a délutáni órákban minden egyes vasútvonalon. A vasúttársaságok - az utasok és fuvaroztatók érdekében - továbbra sem tartják elfogadhatónak a szakszervezeti javaslatot, mert a karácsonyi ünnepek közeledtével egyre többen utaznak vasúton. 

zöldhasú
Hirdetés