Jöhet a Tesco vagy UPC mobiltelefon
Nyolc-kilenc milliárd forintra becsüli legfrissebb tanulmányában a Roland Berger Stratégiai Tanácsadó cég azt a potenciált, amely a magyar mobiltelefon-piacban rejlik az úgynevezett "fapados" mobilszolgáltatók számára.
Magyarországon, az elemzők szerint minden fontos tényező adott a további fejlődéshez: a lefedettség teljes, gyakorlatilag mindenkinek van mobiltelefonja, ugyanakkor még nincs a piacon virtuális mobilcég (angol rövidítéssel: MVNO), amely a hálózatot üzemeltető szolgáltatók infrastruktúráját használva kínálna igen olcsó, diszkont szolgáltatásokat.
A virtuális szolgáltatók számára a piacra lépés akkor reális lehetőség, ha a penetráció – azaz a mobiltelefonok elterjedtsége egy országban – meghaladja a 70 százalékot. „A diszkont szolgáltatók nem forgalmaznak ugyanis olcsó mobilkészülékeket, hanem a meglévőkhöz kínálnak jóval olcsóbb szolgáltatást” – fejtette ki Schannen Frigyes, a Roland Berger stratégiai tanácsadó cég budapesti irodájának ügyvezető igazgatója.
A jelentős országos lefedettség miatt a virtuális szolgáltatók megkülönböztetett érdeklődést mutatnak a magyar, a cseh és a lengyel piac iránt. Magyarországon a lefedettség jelenleg 101 százalék, ennek ellenére a piacon még mindig nincs jelen virtuális szolgáltató.
A Roland Berger információi szerint éppen ezért már több potenciális piaci belépő folytat tárgyalásokat a mobilszolgáltatókkal. Az elemzők úgy vélik: hamarosan megjelenhet mobilkínálatával a külföldön már tapasztalatokat szerzett UPC, de korábban a Tesco is jelezte érdeklődését.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.