2007. október. 03. 13:09 MTI Utolsó frissítés: 2007. október. 03. 13:11 Gazdaság

Jöhet a Tesco vagy UPC mobiltelefon

Nyolc-kilenc milliárd forintra becsüli legfrissebb tanulmányában a Roland Berger Stratégiai Tanácsadó cég azt a potenciált, amely a magyar mobiltelefon-piacban rejlik az úgynevezett "fapados" mobilszolgáltatók számára.

Magyarországon, az elemzők szerint minden fontos tényező adott a további fejlődéshez: a lefedettség teljes, gyakorlatilag mindenkinek van mobiltelefonja, ugyanakkor még nincs a piacon virtuális mobilcég (angol rövidítéssel: MVNO), amely a hálózatot üzemeltető szolgáltatók infrastruktúráját használva kínálna igen olcsó, diszkont szolgáltatásokat.

A virtuális szolgáltatók számára a piacra lépés akkor reális lehetőség, ha a penetráció – azaz a mobiltelefonok elterjedtsége egy országban – meghaladja a 70 százalékot. „A diszkont szolgáltatók nem forgalmaznak ugyanis olcsó mobilkészülékeket, hanem a meglévőkhöz kínálnak jóval olcsóbb szolgáltatást” – fejtette ki Schannen Frigyes, a Roland Berger stratégiai tanácsadó cég budapesti irodájának ügyvezető igazgatója.

A jelentős országos lefedettség miatt a virtuális szolgáltatók megkülönböztetett érdeklődést mutatnak a magyar, a cseh és a lengyel piac iránt. Magyarországon a lefedettség jelenleg 101 százalék, ennek ellenére a piacon még mindig nincs jelen virtuális szolgáltató.

A Roland Berger információi szerint éppen ezért már több potenciális piaci belépő folytat tárgyalásokat a mobilszolgáltatókkal. Az elemzők úgy vélik: hamarosan megjelenhet mobilkínálatával a külföldön már tapasztalatokat szerzett UPC, de korábban a Tesco is jelezte érdeklődését.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Hamvay Péter 2024. november. 28. 15:20

Magyar Péter a politikai sárm iskolapéldája – interjú Sonnevend Júlia amerikai-magyar médiaszociológussal

A sárm, amivel korunk politikusainak egy része él, azt sugallja, hogy „olyan vagyok, mint te, úgy gondolkodom, úgy élek, mint te<strong>”</strong>, még akkor is, ha ez nincs is így – mondja Sonnevend Júlia. Az amerikai-magyar médiaszociológust a témában írt sikerkönyvéről, Orbán Viktorról, Magyar Péterről, Kim Dzsongunról és az egyesült államokbeli karrierjéről kérdeztük.