2007. július. 31. 14:26 MTI Utolsó frissítés: 2007. július. 31. 14:24 Gazdaság

Átadás előtt az M3-as új szakasza, ezer kilométer autópálya épült

A módosított határidőhöz képest hamarabb, előreláthatólag augusztus végén vagy szeptember elején megnyithatják a forgalom előtt az M3-as autópálya új, Görbeháza-Nyíregyháza közötti szakaszát, amelynek átadásával az ezredik kilométer sztrádarész készül el Magyarországon - közölte Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.

A M3-as Görbeháza-Nyíregyháza közötti szakaszának kivitelezési határideje 2006. december 31-ről területbiztosítási és kisajátítási gondok miatt módosult 2007. szeptember 30-ra, de a felgyorsult és jól haladó építkezésre tekintettel várhatóan egy hónappal korábban megtörténhet az avatás - mondta Kóka János, gazdasági és közlekedési miniszter miután a helyszínen tájékozódott a beruházás állásáról.
 
A tárca vezetője hangsúlyozta: a 79,9 milliárd forintért épülő, 39 kilométer hosszú újabb M3-as szakasz átadásával több mint 1000 kilométerre nő a magyarországi autópályák hossza. Emlékeztetett arra, hogy amikor 2002-ben ismét az MSZP és az SZDSZ alakíthatott kormányt, 500 kilométernyi volt a magyarországi sztrádahossz, amit azóta következetes fejlesztéssel megdupláztak. 

A miniszter az M3-as továbbépítési terveiről elmondta, hogy a már tartó előkészítés után 2009-ben kezdik meg a Nyíregyháza- Vásárosnamény közötti autópályarész építését, amely 2011-ben fejeződik be. Azt követően Záhonyt is bekapcsolják a gyorsforgalmi úthálózatba, illetve a sztrádához csatlakozóan megépítik Rohod és Csenger között az M49-es autóutat, amely Románia felé biztosít majd korszerű közlekedési lehetőséget. 
 
Kóka János hangoztatta az M3-as autópálya Szabolcsig történő kiépítésének szerepét a halmozottan hátrányos helyzetű régió felzárkóztatásában. Kiemelte, a befektetői tőke "oda megy", ahol van megfelelő infrastruktúra, s az autópálya "érkezése" már mostanában is éreztette hatását a Nyírségben a beruházók megjelenésénél. Kiemelkedő jelentőségűnek tartotta az autópályát a megye keleti részeinek fejlődése szempontjából, rámutatva: a beregi és a szatmári tájegység nagy lehetőséghez jut azzal, hogy bekapcsolódhat az európai gyorsforgalmi úthálózatba.
 

zöldhasú
Hirdetés