A Viadom-Betonút újítja fel az M1-es mosonmagyaróvári részét
A Viadom Zrt. és a Betonút Zrt. alkotta VB/2007 konzorcium újíthatja fel az M1-es autópálya Budapest felé vezető oldalán, a 145. és 160. kilométerszelvény közé eső, mosonmagyaróvári szakaszát – tartalmazza a Közbeszerzési Értesítő.
Az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt. által kiírt nyílt közbeszerzési eljárást bruttó 1,651 milliárd forintos ajánlatával nyerte el a konzorcium. A tenderre összesen heten adtak be ajánlatot. A győztesen kívül a Vegyépszer-Teerag-Asdag Konzorcium, a Swietelsky Kft., a Granit Hungária Kft., a Strabag Építő Zrt., a Mota-Engil Magyarország Zrt., és a nyertest követő legkedvezőbb, 1,692 milliárd forintos ajánlatot tevő Egút Zrt. A legmagasabb árajánlat 1,971 milliárd forint volt.
A megbízás magába foglalja mintegy 30 kilométer hosszú félautópálya, tizenegy aluljáró illetve két felüljáró burkolatának cseréjét, továbbá az aluljárók korrózió- és ütközés elleni védelmének, illetve a felüljárók korrózióvédelmének felújítását.
Az ÁAK korábbi tájékoztatása szerint ez a munka a társaság idei burkolatfelújítási programjának legjelentősebb fejezete, ahol a kivitelezés közben félpályás terelést építenek ki.
A munkálatok július végéig tartanak, majd a Forma-1 Magyar Nagydíját követően ugyanezen szakasz másik oldalán folytatódnak, és várhatóan október első felében fejeződnek be.
A burkolatcserét és az újjáépítést az úgynevezett Remix technológia segítségével végzik, ennek során a korábbi aszfaltréteg felmart darabjait speciális gépek segítségével a helyszínen összezúzzák, és az így keletkezett zúzalékot az új burkolatba dolgozzák, ami jelentős költség- és anyagmegtakarítást jelent.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.