2007. április. 03. 11:19 hvg.hu Utolsó frissítés: 2007. április. 03. 11:21 Gazdaság

Magyarországon 46 milliárdos bevételt barkácsolt össze a Praktiker

A Praktiker Magyarország Kft. tavalyi bruttó árbevétele 46 milliárd forintra emelkedett a megelőző évi 44 milliárd forintról.

Az anyavállalat, a frankfurti tőzsdére bejegyzett Praktiker AG kedden közzétett jelentése szerint a bevételét 4,2 százalékkal 3,16 milliárd euróra, adózott eredményét 8,4 százalékkal 84,1 millió euróra növelte tavaly, az osztalékjavaslat részvényenként 0,45 euró lesz a május végi közgyűlésen. Az idén 4 milliárd eurót meghaladó forgalomra és legalább 115 millió euró operatív eredményre számítanak.

Az európai barkácspiac egyik meghatározó szereplője, nyolc országban 420 áruházat működtet, és mintegy 21 ezer embernek ad munkát. Magyarországon 1998 óta van jelen, azóta 15 üzletegységet nyitott.

A konszern külföldi forgalma 6,2 százalékkal, az új üzleteket is beleszámítva 14,4 százalékkal nőtt, míg a németországi forgalom változatlan üzletszámmal 0,8 százalékkal, a veszteséges üzletek bezárását is figyelembe véve 2,5 százalékkal bővült. Az operatív konszerneredmény (EBITA) 5,0 százalékkal, 105,8 millió euróról 111,1 millió euróra emelkedett.

Wolfgang Werner, a Praktiker Bau- und Heimwerkermärkte Holding AG elnökségének elnöke a közlemény szerint elmondta: a fejlődés a tervek szerint a folyó üzleti évben is fennmarad, egyben hangsúlyozta, hogy ez az év a Praktiker számára a beruházások éve lesz. Külföldön tovább fokozzák a terjeszkedés ütemét, belföldön pedig a Max Bahr-ral együtt átrendezik a piacot. „Célunk az, hogy Németországban piacvezetőkké váljunk” – mondta az elnök.

Az egy négyzetméterre jutó forgalmat tekintve a Praktiker Deutschland 2006-ban először lépte túl az 1.500 eurós határértéket. A nagyobb területi produktivitás az operatív forgalmi hozamok javulását is eredményezte.

A közlemény szerint különösen fontos szerepet játszott 2006-ban hat áruház az összesen 268 németországi Praktiker-fiók közül. Ezek voltak azok az úgynevezett pilóta-áruházak, amelyek az új Easy-to-Shop koncepciót tesztelték, amelynek célja, hogy a Praktikernél a vásárlást a választék 20 százalékos csökkentése mellett, kedvező áron, és gyorsan tegyék lehetővé.

A pilótaáruházakkal szerzett tapasztalatok alapján a Praktiker elnöksége szerint azok az áruházak, amelyet az új, Easy-to-Shop koncepcióra állnak át, két éven belül tízszázalékos forgalomnövekedést érhetnek el. Már a most folyó üzleti évben összesen 67 fiókban kerül sor az átállításra, a két következő évben pedig évente 65-70 újabb fiók következik majd. A Praktiker konszern történetében mérföldkövet jelentett az addigi piaci versenytárs, a Max Bahr operatív üzletágának akvizíciója.

Tavaly 20 százalékkal, 68 millió euróra estek vissza a Praktiker konszern beruházásai. Ennek fő oka az volt, hogy néhány új áruház megnyitását Kelet-Európában, közöttük az első piaci megjelenést Ukrajnában, politikai illetve közösségi jogi okokból kifolyólag nem sikerült megfelelő határidővel, az év végéig tető alá hozni. Ennek ellenére körülbelül 54 millió euró, tehát a teljes befektetési összeg jó háromnegyede esik külföldre - derül ki a közleményből. Közel kétharmad, azaz 46,7 euró a telephely-portfoliók bővítését szolgálta, tehát növekedési beruházást jelentett.

Az idén a konszern hét-nyolc olyan országban tervez befektetést, amelyekben a Praktiker már jelen van: 15-20 új áruház megnyitása és a már meglévő telephelyek bővítését tervezik.

zöldhasú
Hirdetés