A szlovák vasút bezzeg nyereséges
A szlovák államvasutak nyereséggel zárta a tavalyi évet, míg 2005-ben még veszteséges volt. Tavaly a profit 10,8 milliárd szlovák korona (hozzávetőleg 79 milliárd forint) volt, egy évvel korábban a veszteség 983 millió koronát (7,2 milliárd forint) tett ki.
A vasúttársaság szóvivője szerint az eredmény annak tulajdonítható hogy az állam konszolidálta a társaságot. Egyebek mellett a társadalombiztosítás elengedett a vállalatnak egy 6,4 milliárd koronás bírságot, amit azért szabtak ki rá, mert nem fizetett tb-hozzájárulást. Ezen kívül az árbevétel is meghaladta a tervezettet, 1,55 milliárd koronával (11 milliárd forint).
A szlovák kormány tavaly novemberben jelezte, hogy mégsem privatizálják a teherfuvarozó céget, a ZSSK Cargót, amire egyébként a MÁV is pályázott. A Robert Fico vezette új kormány bizonyos vállalatokat érintő privatizációs tilalmat rendelt el, hogy az állam megőrizhesse felettük a befolyását. A tilalom érinti a ZSSK Cargo vasúti teherszállító céget is.
Robert Fico állította le a szlovák vasutak december 10-től megvalósítani tervezett karcsúsítási lépéseit is. A vasútnál eredetileg körülbelül kétszáz vasútvonalat akartak megszüntetni az alacsony utasforgalom miatt, további 250 vonalon pedig ritkítani akarták a járatokat és további több száz dolgozótól akartak megválni.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.