Lakáseladás: milyen a jó hirdetés?
Mivel a lakásvásárlóknak manapság jó dolguk van, és jelentős kínálatból választhatnak, az eladóknak érdemes úgy hirdetniük a lakásokat, hogy kitűnjenek a tömegből. Ehhez mutatunk apró trükköket.
Ügyes eszközökkel lehet vevőt fogni. © Dudás Szabolcs |
Mindig illusztrálva
Rossz taktika, ha valaki magánszféráját féltve vagy más okból úgy akarja eladni a lakását, hogy nem mutat róla egyetlen képet sem. Ezzel gyakorlatilag elrontja saját esélyét a gyors értékesítésre, hiszen sokkal többen érdeklődnek a képes hirdetések iránt. Ennek oka, hogy bár az ingatlanvásárlás fontos, és nagy pénzösszeget megmozgató esemény a legtöbb ember életében, mégis kevés időt szánnak rá. A vevők szeretik megnézni az ingatlan képeit az interneten, felmérni, tetszhet-e nekik élőben, vagy sem. Ennek híján el sem gondolkodnak a lehetőségen. Annak is megvan a módja, hogyan lehet izgalmasan illusztrálni egy eladó házat vagy lakást.
Rajzoljunk!
A vevői érdeklődés felkeltésének egyik nem alábecsülhető módja az alaprajz közzététele. Eladóként ne sajnáljuk az időt elkészíteni egy egyszerű, színes, ám a pontos alapterületeket feltüntető rajzot. Az ábra megmutatja a vevőnek, milyen elrendezésű a lakás, mekkorák a szobák, hány fürdőszoba van. Ez gyakran a legfontosabb információ a vevő számára, hiszen a legtöbb költözés mozgatórugója a több szoba, a nagyobb lakás. Ha ilyen sematikus rajzot feltüntetünk az ingatlan hirdetésében, megkönnyítjük a vásárló dolgát, és olyan érdeklődők jelentkeznek majd, akik tényleg ilyet keresnek. Igényességet, profizmust sugall, ha számítógépes grafikával készítjük el az alaprajzot: ezzel profit is megbízhatunk.
Sokan felismerték már, milyen lényeges a fotó szerepe az ingatlanhirdetésekben. Ugyanazok azonban nem tudják, hogy a rosszul elkészített fénykép inkább hátrányt okoz. Figyeljünk arra, hogy csak az ingatlan előnyös részei szerepeljenek a fotókon. Az sem baj, ha magáról a házról kívülről nem készül kép, és felesleges törekedni a lakás teljes egészének egy fotón való megmutatására. Elegendő egy-két jellemző részlet, vonzó apróság megmutatása. Ha például panorámás az ingatlan, fotózzuk le azt. Bár látszólag felesleges elmondani, az ingatlanhirdetések jelentős hányadát látva mégsem az: a fotózás előtt tegyünk némi rendet a lakásban, hogy az oda nem való tárgyak elkerüljenek a képről. Apró trükk, de hatásos: még nappal is kapcsoljunk fel minden lámpát a lakásban. Egyszerűen jobban mutat úgy, nem véletlenül alkalmazzák ezt a fogást profi lakberendezési magazinok is.
Ne tartsuk homályban a helyszínt!
Ma már kevés az, hogy egy ingatlan a „város belső kerületében” található. A vevők elég alaposan tájékozódnak és döntenek arról a környékről, ahová költözni szeretnének, ezért specifikusan azokat a részeket nézik. Még adott kerületen vagy régión belül is csak azt a néhány helyszínt keresik, ahol el tudják képzelni jövendő életüket. Éppen ezért jelentős előnyt élvez, aki hirdetésében feltünteti a pontos településnevet, városrészt, utcát, sőt, házszámot. Utóbbi azért lényeges, mert egy térképen pontosabban megjelölhető az ingatlan. Gondoljuk meg: a vevőjelölt nem kap elég információt, ha a budapesti Váci utat jelöljük meg helyszínként, hiszen az két nagy fővárosi kerülethez tartozik, és jellege a kertvárostól a gyárnegyeden át a belvárosi irodapalotákig változik.
Hívószavak
Ha van olyan oka a lakáseladásnak, amely motivációt jelenthet a vásárlóknak, ne titkoljuk el. Különösen akkor, ha a jobb alkulehetőséget sejtethetünk vele. Ha engedünk az árból, használjuk bátran az elkoptatottnak tűnő, de mégis hatásos „irányár” jelzőt. Ha a „sürgős” jelző szerepel, bátran számíthatunk az alkura kész vevőkre. Ha feltüntetjük, miért adjuk el a lakást vagy házat, megnyugtathatjuk a vásárlójelölteket: nincs baja az ingatlannak, csak „családi okból”, „új munkahely miatt”, „válás miatt” meg kell válnunk tőle. E kifejezésekkel azonban nem szabad, és nem is éri meg visszaélni, mert a vásárlók hamar kiszúrják az ilyesmit, amikor a helyszínen járnak. Legkésőbb akkor, amikor a „sürgősen” lakást eladó csak hónapok múlva akar kiköltözni: ekkor gyanakodni kezdenek, és alaposabban megvizsgálják az ingatlant.
Tartalmi partnerünk a BookmarkMedia
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.