Kivonult a Vodafone a japán piacról
A brit Vodafone Group Plc. eladja japán egységét és a fejlődő piacokra összpontosítja beruházásait. A gesztus jelzi, hogy a szolgáltatók fejlesztési forrásaikat lassan kivonják a korlátozott növekedési lehetőségekkel rendelkező területekről.
Egyes társaságok, mint például a Vodafone és a japán NTTDoCoMo Inc. dollármilliárdokat fektettek be külföldi szolgáltatók résztulajdonlásáért, ám miután beruházásaik nem hozzák a várt eredményt, megkezdték stratégiáik átértékelését.
A Vodafone - négy évi erőlködés után - eladja japán egységét a Softbank Corp. internet kommunikációs konglomerátumnak - jelentette be a brit cég pénteken. Az egyes források szerint akár 17 milliárd dollárt is elérő üzlet azt is jelenti, hogy immár az utolsó külföldi társaság is elhagyta a japán mobil hálózatok piacát.
A figyelem egyre inkább a fejlődő piacok - India, Indonézia és Kína - felé fordul, ahol a mobilhasználók számának növekedési üteme még akár kétszámjegyű is lehet. A Vodafone 10 százalékos rész vásárolt Bharti Tele-Ventures Ltd.-ben, India vezető mobilszolgáltatójában tavaly októberben, az Orange a Tunisie Telecomot említette lehetséges felvásárlási célpontként.
A DoCoMo már eladta kisebbségi részesedéseit Nagy-Britanniában, Hollandiában és az Egyesült Államokban; ehelyett olyan ázsiai szolgáltatókba fektetett be, mint a Philippine Long Distance Telephone, a Fülöp-szigetek legnagyobb telekommunikációs cége.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.