2006. január. 23. 11:28 eurohirek.hu Utolsó frissítés: 2006. január. 23. 11:34 Gazdaság

Botrányt keltett a Jézust szerepeltető sörreklám

Egy litván sörfőzde azzal haragította magára a katolikus egyházat, hogy sörének reklámjában fülhallgatós Jézus-portrét használ – írja az euractiv.hu.

A Kalnapilis-Tauras cég söre mellé ingyen-CD-t ajándékoz, amelyen litván etno-slágerek találhatók. Az akció reklámjában a sörösüveg címkéjén Jézus fából készített szobra látható, s a töviskorona fölé fülhallgatót rajzoltak.

Kanunas érseke, Sigitas Tamkevicius szerint a reklám sérti a hívők érzékenységét. Az egyházi vezető szerint a katolikus szimbólumok kereskedelmi célú használata elfogadhatatlan és megmagyarázhatatlan, különösen, ha alkoholtartalmú italról van szó.

A sörgyár az egyházi tiltakozás ellenére sem állítja le a kampányt. Indokuk az, hogy Jézus képét „nem egyházi szimbólumként használták fel, hanem mint az ország népi kultúrájának részét”.

zöldhasú
Hirdetés
Itthon Bábel Vilmos 2024. november. 28. 17:21

A Tiszának rengeteg pénzre van szüksége

Magyar Péteréknek milliárdok kellenének a 2026-os kampányra, ha tartani akarják a lépést riválisaikkal. A szükséges pénzt csak adományokból tudják összeszedni, az államtól nem fognak kapni. A magyar elit nagy része az államtól függ, és nem fog oldalt váltani, ha nem biztosak abban, hogy nemsokára másnál lesz a kasszakulcs. Magyarék feladata: jó befektetésnek kell látszani. Szombaton jön ki a párt friss átláthatósági jelentése, és kiderül, hogy az elmúlt hónapokban ez mennyire sikerült nekik.