Botrányt keltett a Jézust szerepeltető sörreklám
Egy litván sörfőzde azzal haragította magára a katolikus egyházat, hogy sörének reklámjában fülhallgatós Jézus-portrét használ – írja az euractiv.hu.
A Kalnapilis-Tauras cég söre mellé ingyen-CD-t ajándékoz, amelyen litván etno-slágerek találhatók. Az akció reklámjában a sörösüveg címkéjén Jézus fából készített szobra látható, s a töviskorona fölé fülhallgatót rajzoltak.
Kanunas érseke, Sigitas Tamkevicius szerint a reklám sérti a hívők érzékenységét. Az egyházi vezető szerint a katolikus szimbólumok kereskedelmi célú használata elfogadhatatlan és megmagyarázhatatlan, különösen, ha alkoholtartalmú italról van szó.
A sörgyár az egyházi tiltakozás ellenére sem állítja le a kampányt. Indokuk az, hogy Jézus képét „nem egyházi szimbólumként használták fel, hanem mint az ország népi kultúrájának részét”.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.