Az ÁPV Rt. megerősítette a BA-eladásról született döntést
Az ÁPV Rt. igazgatósága megtárgyalta a Budapest Airport (BA) Rt. privatizációjával kapcsolatos szerződés tervezeteket. A vagyonkezelő csütörtöki közleménye szerint ennek alapján az ÁPV Rt. megerősítette múlt heti döntését a BA privatizációs pályázatán résztvevő pályázók között kialakult sorrendről.
Veres János pénzügyminiszter december 8-án jelentette be, hogy a Budapest Airport Rt. (BA) privatizációs pályázatán 464,5 milliárd forintos azonnali tranzakciós ellenértékkel a brit BAA International Ltd. tette a legjobb ajánlatot.
A ferihegyi nemzetközi repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. 75 százalék mínusz egy szavazat részvényére, a repülőtér 75 évre szóló üzemeltetési jogára és az üzemeléshez megvásárolni szükséges állami tulajdonú eszközökre szóló privatizációra három kötelező érvényű ajánlat érkezett november 14-én.
Veres János elmondta, hogy a júniusban elkészült vagyonértékelés a BA 75 százalék mínusz egy szavazatnyi csomagjának azonnali tranzakciós ellenértékét 110 milliárd forintra tette.
Kóka János gazdasági miniszter korábban úgy fogalmazott: a Budapest Airport privatizációjával óriási fejlesztések indulhatnak el a repülőtéren, amelyekkel Budapest a régió légi közlekedési központjává válik. A bevételt az államadósság csökkentésére fordítja kormány - tette hozzá Kóka János, aki később úgy nyilatkozott, hogy a szerződés aláírása még ezen a héten várható.
A privatizációs szervezet elnöke és a pénzügyminiszter is megerősítette, hogy még az év vége előtt szeretnék lezárni a tranzakciót. Amennyiben még december 31-ig megtörténik a fizetés, akkor azt az idei évre számolják el.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.