Dél-koreaiakat csábítanak Ferihegyre
A Budapest Airport Rt. a dél-korai Korean Air-rel tárgyal arról, hogy a légitársaság prágai járatai bővítése helyett indítson budapesti járatokat.
A ferihegyi repülőteret üzemeltető BA-nak az a célja, hogy legalább heti három menetrend szerinti járatot üzemeltessen a Korea Air Budapestre, és cargo-tevékenységének európai központját is itt alakítsa ki - mondta Kepecs György, a Budapest Airport igazgatóságának elnökhelyettese.
A BA vezetői két év óta folyamatosan tárgyalnak dél-koreai légitársaságok Magyarországra csábításáról. A Korean Air, a világ egyik legnagyobb légitársasága, amely a cargo tevékenységben az első, az elmúlt évben azért választotta Prágát, mert a cseh nemzeti légitársaság a koreaival együtt a SkyTeam tagja - magyarázta Kepecs.
Az üzleti rendezvényen részt vevők is sürgették a Szöul-Budapest légihíd létrejöttét, mint a gazdasági és idegenforgalmi kapcsolatok bővítésének biztosítékát.
Magyarországra tavaly 43 ezer dél-koreai turista érkezett. Több mint 20 koreai társaság telepedett meg Magyaroszágon, és a Hankook gumiipari cég nemrégiben bejelentett beruházásával együtt a dél-koreai tőkebefektetés nagysága eléri az egymilliárd dollárt - mondta Gilyán György, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közigazgatási államtitkára.
A Budapest Airport az idén 8,5 millió utassal számol, szemben a múlt évi 6,5 millió fővel. Jövőre a várakozások szerint az utasforgalom 8,9 millió lesz. A cargoforgalom azonban, a fejlesztések hiánya miatt némiképp csökkent. Tavaly még 80 ezer tonna légiárut kezeltek Ferihegyen, az idén várhatóan 70 400 tonnát fognak, és ez a mennyiség jövőre sem változik.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.