2005. november. 24. 08:44 MTI Utolsó frissítés: 2005. november. 24. 11:56 Gazdaság

Borítékmulti nyitott üzemet Kecskeméten

Egymilliárd forintot meghaladó zöldmezős beruházásban elkészült a svájci Goessler család tulajdonában lévő, borítékok előállítására és nyomtatására szakosodott vállalat kecskeméti üzeme.

Batizi György, a Goessler Kouverts Kft. ügyvezető igazgatója ismertette, hogy az 1901-ben Zürichben alapított cég Kiskunmajsán vásárolt borítéknyomdát, majd 2003-ban kezdte meg zöldmezős beruházásban építeni kecskeméti üzemét. Az üzem elkészülte után az idén befejezték a termelést Kiskunmajsán.

Kecskeméten egy 7500 négyzetméteres iparcsarnokot emeltek, melyben 45 alkalmazott három műszakban naponta kétmillió borítékot készít. A gyárban már 2004-ben elkezdődött a termelés három gépsoron, de a kiszolgáló rész építése csak a napokban fejeződött be.

Batizi György ismertetése szerint a svájci cég a minőségi borítékok szegmensében az egyik legjelentősebb gyártó az európai piacon. A Kecskeméten gyártott számlaborítékok - amelyet a cégcsoporton belül csak itt gyártanak - egy részét a környező országokba exportálják, a többi az anyacégen keresztül az Európai Unió piacára kerül.

Az ügyvezető igazgató elmondta, hogy további beruházásokra is van lehetőség, mert jelenleg a rendelkezésre álló terület 40 százalékát használják csak ki. Az 1901-ben, Zürichben alapított anyacég, a H.Goessler AG Svájcon kívül Ausztriában és Magyarországon épített üzemeket. Svájcban az Elco AG mellett a legjelentősebb cég a borítékgyártás területén, kínálatában közel 300 féle termék szerepel.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.