2005. szeptember. 15. 12:51 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. szeptember. 15. 13:53 Gazdaság

Vastagon fogott a T-Mobile ceruzája?

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) Tanácsa felügyeleti vizsgálatot indít a T-Mobile Magyarország Rt.-nél, mivel a rendelkezésére álló adatok szerint a társaság nem megfelelően érvényesíti nagykereskedelmi összekapcsolási áraiban a Tanács júliusi határozatában megállapított átlagárat.

A júliusi határozat szerint a három magyarországi mobiltelefon szolgáltatónak csökkentenie kellett a hálózatába érkező hívások úgynevezett végződtetési díját.

A korábbi szabályozástól eltérően átlagdíjakat állapítottak meg, ez a megoldás ugyanis nagyobb rugalmasságot ad a szolgáltatók számára, mint amikor a csúcsidőn belüli és csúcsidőn kívüli díjat külön-külön szabályozták.

Így szolgáltatók maguk alakíthatják ki a csúcsidejű és azon kívüli időszakban érvényes végződtetési díjat, de ez nem eredményezheti, hogy egy szolgáltató összességében nagyobb bevételre tegyen szert, mint amennyit az átlagdíjjal szerezhetne.

Amennyiben a felügyeleti vizsgálat során beigazolódik, hogy egy szolgáltató eltér a határozatban foglalt átlagártól, akkor az NHH akár az adott szolgáltató éves árbevételének 0,5 százalékára rúgó bírságot is kivethet.

Az NHH Tanácsának júliusi határozatai szerint a 2004. decemberi átlagos végződtetési díjakhoz képest a T-Mobile Magyarország Rt.-nek és a Pannon GSM Távközlési Rt.-nek egyaránt 10,38 százalékkal, a Vodafone Magyarország Rt.-nek pedig 16,48 százalékkal kellett csökkentenie a hálózatába érkező hívások átlagos végződtetési díját.

A határozatok szerint a T-Mobile-nak 27,17 Ft/perc, a Pannon GSM-nek 29,44 Ft/perc, a Vodafone-nak pedig 32,61 Ft/perc végződtetési átlagdíjat kell alkalmaznia és így a legnagyobb és a legkisebb szolgáltató által alkalmazott összekapcsolási díjak közötti különbség 20 százalékra csökkent.

zöldhasú
Hirdetés