Menesztik a MÁV vezérigazgatóját
Napirenden a vezérváltás a MÁV Rt.-nél, a szeptemberben hivatalba lépő új vezérigazgató személyéről pénteken születhet végleges döntés - írja a Népszabadság. Közben a vállalat gazdasági helyzete és vezetése körüli bizonytalanságok miatt sztrájkra készülnek a vasutas szakszervezetek.
Sztrájkolhatnak a vasutasok |
A munkabeszüntetés lehetőségét sem zárja ki a Vasutasok Szakszervezete (VSZ) és a Vasutas Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) a MÁV körül kialakult személyi, pénzügyi bizonytalanság miatt - mondta Gaskó István, a VDSZSZ elnöke. Gaskó közölte: amennyiben nem sikerül olyan, a kormánnyal közösen kialakított stratégiát létrehozni, amely stabilizálja a MÁV pénzügyi helyzetét, garantálja a bérkifizetéseket, és elkerülhetővé teszi a csőd közeli állapotot, akkor "minden eszközt, a legkeményebb eszközt" is bevethetik a következő fél évben. Simon Dezső, a VSZ elnöke szerint a pénzügyi problémák mellett az is komoly nehézséget okoz, hogy láthatóan a közlekedési miniszter megvonta a bizalmat a MÁV jelenlegi vezetésétől azzal, hogy számos döntést saját hatáskörébe utalt. Gaskó utalva a MÁV vezérigazgatójának menesz-téséről szóló hírekre, közölte: "egy a pozíciójában meggyen-gített vezető közel sem tud olyan döntést hozni, mint egy stabil helyzetben lévő". Úgy látják, "kapkodás folyik" a MÁV vezetésében - tette hozzá. |
A lap szerint Heinczinger István, a Siemens Rt. ügyvezető igazgatója a legújabb jelölt a MÁV vezérigazgatói posztjára. A szakemberrel hetek óta folynak az egyeztetések, megállapodás azonban egyelőre nem született. A végleges döntés a hét végére várható. Hivatalba lépésére legkésőbb szeptember második felében kerülhetne sor.
Kiválasztását azért tartják szerencsésnek, mert a hírek szerint a vezérjelöltet politikai és szakmai körökben egyaránt elismerik. Így ha a Siemenstől a MÁV-hoz igazoló vezető eredményeket tud felmutatni, esetleg a választások kimenetelétől függetlenül folytathatja majd munkáját - teszi hozzá a Népszabadság.
A gazdasági tárca vezetője korábban Bobvos György, a szerbiai Beocsinban működő francia tulajdonú cementgyár elnökének kinevezésében gondolkodott. Tervét a lap szerint az hiúsította meg, hogy a hazánkban ismeretlen szakember állítólag nem fogadta el a megbízást.
Mándoki Zoltán az elmúlt három évet nem tartja eredménytelennek. Szerinte a MÁV olyan pályára állt, amiből már nem tud visszatérni a "brezsnyevi tespedéshez". A vasút szervezetlenül működő cégből áttekinthetően működő társasággá vált, amelyben világosan láthatók az egyes üzletágak bevételei és költségei - mondta a lapnak.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.