2005. július. 13. 11:28 hvg.hu Utolsó frissítés: 2005. július. 13. 11:33 Gazdaság

Döbbenetes tény: nyáron isszuk a legtöbb sört

2004-ben az előző évhez képest mintegy 50 százalékkal több szénsavmentes ásványvizet fogyasztottunk. A gyümölcslevek közül egyértelműen a magasabb gyümölcstartalmú italokat kedveljük jobban – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet adataiból.

© AP
Feltehetően a sok éves átlagnál hűvösebb nyári időjárásnak tudható be, hogy a GfK Hungária Piackutató Intézet adatainak tanúsága szerint tavaly a megelőző időszakokkal összehasonlítva kevésbé nőtt a magyar lakosság ásványvíz-, gyümölcslé és sörfogyasztása.

2003-hoz képest honfitársaink egyértelműen több ásványvizet fogyasztottak, bár ennek a növekedésnek a mértéke elmaradt a 2002-2003 közötti időszakban mérttől. Az üzletek bevételeinek a várakozásoktól való elmaradását másrészről az is okozta, hogy a fogyasztói árak 2003 és 2004 között csökkentek. A gyártói és a kereskedelmi márkák fejlődését elemezve szembeötlő a saját márkás (a forgalmazó nevét viselő) ásványvizek közel 50 százalékos növekedése. A szénsavmentes és szénsavval enyhén dúsított vizekből 2004-ben megközelítően kétszer annyit fogyasztottunk, mint egy évvel korábban szemben a szénsavas vizekkel, amelyekből mindössze mintegy 8 százalékkal fogyott több, mint 2003-ban. 

Tavaly megkezdődött a magasabb gyümölcstartalmú italok térhódítása. Gyümölcslevekből 2003-hoz képest mintegy 2 százalékkal kevesebbet fogyasztottunk, de a 100 százalékos, prémium gyümölcslevekből közel 8 százalékkal vásároltunk többet 2004-ben, mint az előző évben.

A szénsavas üdítőitalok piaca a gyümölcslevekéhez hasonló képet mutat. 2004-ben nem egészen 3 százalékkal kevesebbet adtak el az üzletek, ám bevételüket így is sikerült mintegy 1 százalékkal növelniük.

Sör ből 2004-ben közel 9 százalékkal fogyott több, mint 2003-ban, így a 2004-es növekedési ütem nem marad el az előző évitől. Ez elsősorban az alkoholos sörök egyre nagyobb kedveltségének köszönhető – 2004-ben közel 10 százalékkal fogyott több az alkoholtartalmú sörökből, mint egy évvel korábban. Az alkoholmentes sörök ezzel szemben némileg veszítettek népszerűségükből. Az adatok tanúsága szerint a fogyasztás a meleg nyári hónapokban és a családi eseményekben bővelkedő decemberi hónapban mutat magasabb értéket.

zöldhasú
Hirdetés