2005. április. 27. 10:59 Utolsó frissítés: 2005. április. 27. 11:04 Gazdaság

Német munkások dolgoznak az M6-on

Az M6-os autópálya Érd–Dunaújváros szakaszán kétszáz német építőipari munkás dolgozik, és a hírek szerint a kivitelezés lebonyolítására létrehozott közkereseti társaság száz alkalmazottjából is csak tizenöt magyar.

Ez leginkább a német építőipari recesszióval magyarázható, továbbá azzal, hogy a jelentősebb autópálya-építések jelenleg hazánkban és Lengyelországban zajlanak - írja a Magyar Nemzet. Szakemberek szerint a legnagyobb probléma, hogy a haszon reményében ezek a cégek igyekeznek csökkenteni az árakat.

Az M6-os szakaszának megépítésére és 22 éves üzemeltetésére a Bilfinger Berger, Porr, Swietelsky cégek által létrehozott német–osztrák érdekeltségű M6 Duna Autópálya Konzorcium kapott megbízást tavaly ősszel a magyar államtól.

Szakemberek úgy foglalnak állást, hogy ha az állam kivonul az autópálya-építésből, s a kormány újabb koncessziós beruházásokra ad megbízást, az a hazai mélyépítőipar csődjét jelentheti - tette hozzá a lap. 

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2024. november. 29. 12:00

„Ezeket nyilvános kivégzésnek neveztük egymás között” – így kergeti felmondásba a dolgozókat egy toxikus munkahely Magyarországon

Hogyan működik, mi mindent tesz egy bántalmazó felettes, és mit okoz ezzel a beosztottjainak? Miért volna fontos külön kezelni a vezetői és a szakmai kompetenciákat, és miként lehet maga a rendszer is bántalmazó, amelyben a szereplők töltik a mindennapjaikat? Edinger Katalin nyolc évig dolgozott egy kiadónál, ahonnan beszámolója szerint azért távozott – többedmagával együtt –, mert a főnöke súlyosan toxikus légkört teremtett. Erről is beszélgettünk vele.