Versenytárgyaláson kelhet el a Malév
Április 6-án 16 óráig lehet jelezni az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt.-nél a Malév állami tulajdonban lévő 99,95 százaléknyi részvény megvásárlásának szándékát.
A Malév márka története |
A Magyar Légiforgalmi Rt. (Malert) 1928-ban alakult, forgalmát 1943-ban beszüntette. Működésének 15 éve alatt 94 610 utast és 2790 tonna árut szállított. Feladatkörét az 1946-ban alapított Magyar-Szovjet Légiforgalmi Társaság (Maszov-let) vette át. A légitársaság eleinte továbbra is főleg belföldi vonalakon közlekedtette gépeit. A vasúti és közúti forgalom háború utáni normalizálódásával, illetve fejlődésével a 100-200 kilométeres távolságokra a légi közlekedés fokozatosan elvesztette jelentőségét, illetve a géppark korszerűsödésével a vidéki füves repülőterek többsége alkalmatlanná vált a gépek fogadására. A hatvanas években a belföldi légi forgalom fokozatosan szűkült, majd 1969-ben megszűnt. |
Az eredménytelenül zárult tenderre beérkezett ajánlatok egyike sem felelt meg üzletileg a tulajdonosi elvárásoknak - közölte az indoklást a napokban az ÁPV. Ugyanakkor az igazgatóság értékelése szerint a benyújtottt ajánlatok számos értékes részkoncepciót tartalmaztak, ezért döntött úgy, hogy a rugalmasabb és a versenyt élénkítő tárgyalásos értékesítési formát választja.
A tárgyalásokra a privatizációs szervezet meghívja az értékesítési tenderen érvényes ajánlatot tevő három pályázót, és azokat a potenciális befektetőket, akik a tender kiírása után jelezték befektetési szándékukat.
A Malévre egyébiránt öten ajánlkoztak, köztük az első pályázatra 150 millió forintos vételárral jelentkező Aviation Solution International, egy ír csoport, amelynek magyarországi érdekeltsége a sármelléki repteret üzemeltető Cape Clear Aviation Repülőtérüzemeltető és Fejlesztő Kft. (HVG, 2004. október 9.), valamint az öt legnagyobb oroszországi légitársaság között számon tartott Krasznojarszkije Avialinyii (KAL) magánrészvényesei.
Költő Magdolna lemondását a Malév it-tagságáról éppen azzal hozzák összefüggésbe, hogy meg nem erősített hírek szerint az egyik Malév-pályázó magyarországi cégében van tulajdonrésze. A vállalkozónak nem ez lenne az első próbálkozása, az előző fordulóban Sándor László nemrégiben lemondott elnök-vezérigazgató Malévre aspiráló menedzs-mentcsapatában is felbukkant (HVG, 2005. március 23.)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.