2005. február. 11. 12:22 Utolsó frissítés: 2005. február. 11. 12:28 Gazdaság

Pilótái is megvásárolnák a Malévot

A Malév-pilóták kezében lévő Sky Alliance Rt. beszállna a nemzeti légitársaság privatizációjába. A pénzügyi garanciákat most véglegesítik a tárgyalásaikon. A pénteken megválasztandó új Malév-vezetésnek rövid időn belül stabilizálnia kell a gazdálkodást.

Négy éven belül immár a negyedik vezetés kísérli meg holnaptól stabilizálni a Malév helyzetét: ma ugyanis a főtulajdonos ÁPV Rt. várhatóan Gönci Jánost választatja meg vezérigazgatónak és Hónig Pétert elnöknek a rendkívüli közgyűlésen - írja a Világgazdaság. Sándor László elnök-vezérigazgató – részben külső nyomásra – mai hatállyal, január közepén lemondott, noha előzőleg azt ígérte, hogy a privatizáció végéig a társaság élén marad.

A páros támogatottsága a lap szerint részben attól is függ, hogy a Malév-privatizációban ki lesz a nyertes, illetve az ÁPV Rt. egyáltalán eredményesnek értékeli-e a pályázatokat. Több lap szerint az előző pályázaton is indult, részben magyar tulajdonú Aviation Solutions Konzorcium (ASK), továbbá a kirgiz légitársaság, az Air One olasz légicég és a Malév-pilóták alkotta Sky Alliance Rt. vásárolta meg a dokumentációt.

Az elődszervezetet is beszámítva a hatéves Sky Alliance kétszáz részvényesének többsége ma is hajózó Malév-pilóta. Ez eleve meghatározza elképzeléseiket. E szerint egy a nemzeti jelleget jobban kihasználó, a hosszú távú járatokat megtartó és fejlesztő, a rövid távú, ráhordó járatok számát pedig növelő stratégiával lépnének fel. Nagy Zoltán nem árult el részleteket arról, hogy mely pénzintézetekkel, illetve befektetői partnerekkel tárgyalnak, de jelezte: feltétlenül egy konzorcium tagjaként érhetnek el sikert. Az rt. azután döntött a mostani indulásról, hogy az ÁPV Rt. – részben a korábbi pályázat iránt érdeklődők (de nem jelentkezők) nyomására – már nem írta elő a teljes Malév-adósság (36 milliárd forint) átvállalását. Az ASK és a Demján Sándor érdekeltségébe tartozó Euroinvest eleve elzárkózott ettől.

Arra a kérdésre, hogy folytatnák-e a szervezet megkezdett átalakítását, és valóban több száz fővel csökkentenék-e a létszámot, mint az a pénzügyi helyzet súlyosabbá válása esetén egyébként elkerülhetetlen lenne, Nagy Zoltán azt felelte: a cég szemében a racionalizálás nem egyenlő az elbocsátással, sőt, a járatszámnövelés miatt inkább átcsoportosítás lehetséges. Szerinte fontos szempont lehet cégük megítélésében, hogy teljesen hazai tulajdonú, szakmailag hozzáértőkből álló és nem pénzügyi befektetőkből álló társaságról van szó.

zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Serdült Viktória 2024. november. 28. 10:09

Felesleges kényeskedni a függetlenség miatt – a bírókat képviselő OBT elnöke a kormány alkujáról

Két lehetőség volt: vagy nincs pénz, vagy pedig van, de akkor alá kell írni a papírt – így magyarázta a HVG információi szerint egy belső értekezleten Szabó Péter, az Országos Bírói Tanács elnöke, miért ment bele a kormány diktálta megállapodásba. Beszédének több forrásból hozzánk eljutott átirata szerint azt mondta, felesleges kényeskedni a bírói függetlenség miatt.