Aba Botond cáfolja a bankalapítást
A Budapesti Közlekedési Vállalat vezérigazgatója cáfolta azt a lapértesülést, miszerint a cég maga alapítana bankot a csipkártya kibocsátására.
Zöld utat biztosított a BKV Rt. igazgatósága annak a javaslatnak, amelynek fővárosi önkormányzati jóváhagyása esetén csipkártyás díjfizetési rendszert vezetnek be a tömegközlekedési járműveken. A napokban lejárt határidőig 39 cég nyújtotta be szándéknyilatkozatát arra, hogy részt venne a BKV elektronikus jegy- és bérletrendszerének kiépítésében. Amerikától Moszkváig terjednek a jelentkezők, akik között van japán, francia, német és spanyol cég is, a legtöbbjük azonban magyar - mondta Aba Botond, az rt. vezérigazgatója.
A szándéknyilatkozat benyújtói közül a legmegfelelőbbek várhatóan május elejéig tehetik majd meg végső ajánlatukat. A vezérigazgató cáfolva azt a lapértesülést, miszerint a BKV maga alapítana bankot a csipkártya kibocsátására, közölte, hogy olyan pályázót választanak, amelynek megvan erre a joga és a lehetősége.
Aba Botond elmondta azt is, hogy első ütemben a három földalatti vonalán vezetnék be 3-5 milliárd forintos költséggel a csipkártyás fizetési rendszert. A teljes tömegközlekedési hálózaton ennek a költsége több mint 10 milliárd forint lesz. Elsőként várhatóan még az év végén próbaüzemmel kezdenek a kisföldalattin, ahol a jövő év elején már üzemszerűen működne a rendszer. Aba szerint abban is gondolkodnak, hogy esetleg parkolási rendszerben is használható legyen a csipkártya.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.