Magyar trolik Nápolyban
Tíz magyar trolibusz közlekedik keddtől Nápoly utcáin: a nem csuklós, 12 méter hosszú tömegközlekedési járműveket Dunai Zoltán, a Ganz Transelektro Közlekedési (GTK) Rt. vezérigazgatója adta át az olasz kikötővárosban rendezett ünnepség keretében.
A lengyel Solaris céggel közösön készült tíz troli szállítására és négyéves karbantartására kötött szerződés értéke közel ötmillió euró. A magyar-lengyel együttműködés eredménye, hogy a Rómában újra induló troliközlekedéshez is Ganz-Solaris akkumulátoros járműveket - itt 30 csuklós trolit - vásárolt az olasz partner. A két évvel ezelőtt kötött római üzlet értéke 54 millió euró.
Az utóbbi években a GTK Rt. a járműpiac jelentős szereplőjévé vált trolibuszok szállításával Tallinnba, Bukarestbe, Landskronába, Rómába és Nápolyba, villamosok felújításával Rigában, Budapesten és Moszkvában.
A magyar cég itáliai jelenlétének történelmi hagyományai is vannak: 1892-ben Olaszországban a Ganz műszaki gárdájának irányításával valósították meg az első áramátvitelt, és 1902-ben a Ganz készítette el az első európai vasútvillamosítást is.
Lusztig Péter, a Ganz Transelektro Közlekedési (GTK) Rt. olaszországi képviselője szerint a magyar trolik elővárosi közlekedésben szolgálnak majd, Teverola kerületet kötik össze 14 kilométeres útvonalon más városrészekkel. A felsővezeték nélküli szakaszokon önjárásukat dízelmotorral biztosító trolik vasúton érkeztek Olaszországba, kissé megtépázottan: a tíz járműből hatot feltörtek, illetve megrongáltak.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.