Kelet-Európában tervez autógyárat a kínai Chery
Miközben a világ vezető autógyártói Kínába tartanak a hatalmas piac és az olcsó munkaerő miatt, a kínai Chery autóipari vállalat Kelet-Európában tervez gyárat építeni, a szerinte ott még olcsóbb munkaerő miatt. Német lapbeszámolók szerint a cég előrehaladott tárgyalásokat folytat több kelet-európai országgal.
A kínai cég főkonstruktőre, Hszu Min szerint legkésőbb öt éven belül megépülhet a gyár, amely az alacsony kelet-európai bérekre építi startégiáját. Olasz autótervezők már dolgoznak a kelet-európai vásárlók ízlésének megfelelő modellek tervein, és Hszu Min szerint ők gyorsabban megvetik majd a lábukat Európában, mint a japán és a dél-koreai autógyárak, amelyeknek tíz évre volt szükségük ehhez.
A Chery európai terjeszkedése különösen a Volkswagent és a General Motorst érinti érzékenyen, mindkét cég plágiummal vádolja a kínai autógyártót. A VW már meg is nyert egy pert ellene, mert a kínai gyár egyik modelljét, amint a bíróság megállapította, a VW Jettáról másolták.
Kína a világ leggyorsabban növekvő autópiaca: tavaly Kínában több mint 2 millió gépjármű készült, 84 százalékkal több, mint 2002-ben. Szakértők számításai szerint az idén 5,15 millió személyautót és haszonjárművet állítanak elő, és ezzel megelőzik a világviszonylatban harmadik Németországot. Ennél több autó csak az Egyesült Államokban és Japánban készül. Tavaly Kína már leszorította Franciaországot a negyedik helyről.
Az amerikai autópiaccal összevetve a kínai egyelőre még kicsinek mondható. Az Egyesült Államokban 2001-ben 240 millió autó közlekedett, Kína viszont majd csak 15 év múlva lépi át a 150 milliós küszöböt. (MTI)
A Chery európai terjeszkedése különösen a Volkswagent és a General Motorst érinti érzékenyen, mindkét cég plágiummal vádolja a kínai autógyártót. A VW már meg is nyert egy pert ellene, mert a kínai gyár egyik modelljét, amint a bíróság megállapította, a VW Jettáról másolták.
Kína a világ leggyorsabban növekvő autópiaca: tavaly Kínában több mint 2 millió gépjármű készült, 84 százalékkal több, mint 2002-ben. Szakértők számításai szerint az idén 5,15 millió személyautót és haszonjárművet állítanak elő, és ezzel megelőzik a világviszonylatban harmadik Németországot. Ennél több autó csak az Egyesült Államokban és Japánban készül. Tavaly Kína már leszorította Franciaországot a negyedik helyről.
Az amerikai autópiaccal összevetve a kínai egyelőre még kicsinek mondható. Az Egyesült Államokban 2001-ben 240 millió autó közlekedett, Kína viszont majd csak 15 év múlva lépi át a 150 milliós küszöböt. (MTI)