2004. szeptember. 20. 10:36 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Gazdaság

Gyenge forgalom az Unilvernél

A brit-holland Unilever fogasztásicikk-gyártó és -forgalmazó profitfigyelmeztetést hozott nyilvánosságra: a várakozásoknál alacsonyabb nyári forgalom alapján azt jósolták a cégnél, hogy a harmadik negyedévi eredményeik gyengék lesznek.

A cégvezetők a rossz időjárásra panaszkodtak, amely miatt nyáron kevesebb fagylalt és jeges tea fogyott, és kárhoztatták a gyenge fogyasztói bizalmat, amelyet elsősorban a háztartási és a piperecikkek forgalma érzett meg.



Elemzők emlékeztetnek arra, hogy Unió nagyvállalatai újabban csakis stagnáló vagy csökkenő bérezek mellett vállalják a munkahelyek valamelyes védelmét, miközben a munkanélküliség makacsul nagy az EU-ban. Legújabban a Volkswagen próbál efféle megállapodást kikényszeríteni az IG Metall szakszervezettől. Mindez hosszabb távon is gyengíti a fogyasztói bizalmat.



A lanyha értékesítés miatt már a második negyedben is elmaradt a piaci várakozástól a Unilever eredménye. Az üzemi eredmény 2 százalékkal 1,613 milliárd euróra csökkent az egy évvel korábbihoz képest, a csoport árbevétele 3 százalékkal 10,84 milliárd euróra mérséklődött – írja az MTI.
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Nemes Nikolett 2025. január. 15. 14:45

Technostressz, kiégés, home office – áldjuk vagy átkozzuk a Covidot azért, amivé a munkahelyek váltak?

Az öt éve kitört járvány társadalmi, gazdasági hatásai jóval távolabb mutatnak, mint gondoltuk. A HVG új sorozatában ezt járjuk körbe különböző aspektusokból; ebben a cikkünkben arról lesz szó, hogy miként zajlott a kényszerűnek tűnő digitális átalakulás, amely nemcsak a munkaerőpiacra, a cégekre volt súlyos hatással, hanem a mentális állapotunkra is. Miért nem teljesen egyértelmű még ma sem a home office megítélése, hogyan változtak meg az elvárt vezetői és munkavállalói kompetenciák, és mi az a VUCA/BANI-világ, amelyben élünk? Szakértőket kérdeztünk.