2004. július. 13. 15:48 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Gazdaság

Nyilvános ajánlattétel: ötvenezer FreeSoft részvény eladó

A FreeSoft Szoftverfejlesztő és Számítástechnikai Szolgáltató Rt. nyilvános forgalomba hozatal útján értékesíti 50 ezer darab, egyenként 1000 forintos névértékű névre szóló, dematerializált törzsrészvényét - közölte a társaság a BÉT honlapján kedden közzétett nyilvános ajánlatában.

A kibocsátási ár a névérték 180 százaléka, igénylőnként maximum 250.000 darab részvény lehet jegyezni. A kibocsátó a részvényekre túljegyzést elfogad. Túljegyzés esetén a jegyzéseket időrendi sorrendben fogadják el.



A vezető forgalmazó (az Equilor Befektetési Rt.), illetve a forgalmazó (a Concorde Értékpapír Rt.) jegyzési garanciát nem vállal. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének határozata szerint az értékpapír kibocsátása a befektetők szempontjából a szokásostól eltérő kockázatú. Ezt a felügyelet azzal indokolja, hogy a kibocsátó jelen cégformában tavaly jött létre, továbbá a tájékoztatóban feltárta kockázatvállalási hajlandóságát a befektetések területén, illetve hogy a számítástechnikai ágazat nemzetközi viszonylatban is az átlagosnál kockázatosabbnak minősül.



A Freesoft Rt. alaptőkéje május végén 1 milliárd 50 millió forint volt, amelynek 90 százaléka a menedzsment tulajdonában van, akik nem kívánnak megválni részesedésüktől. A részvények 10 százalékával egy pénzügyi befektető rendelkezik. A társaság 2003. évi árbevétele 634 millió forint, nyeresége 15 millió forint volt. A kamatfizetés, adózás és értékcsökkenési leírás előtti nyeresége (EBITDA) 42 millió forintot tett ki. Az idei tervben 820 millió forint árbevétel szerepel. Az egyedi szoftverfejlesztéssel foglalkozó társaság tavaly leányvállalatot alapított Németországban. Az idén az Amerikai Egyesült Államokban, később pedig a Kína és a Brazília piacán jelenik meg.
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.