2004. július. 12. 08:52 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Gazdaság

Ősszel indulhat a Cesky Telecom privatizációja

A cseh távközlési cég 2 milliárd dollárra becsült eladása szeptemberben elkezdődhet, amennyiben a Vladimir Spidla miniszterelnök júniusi lemondását követően még a nyáron megalakul az új cseh kormány - közölte egy kormányzati tisztviselő. A vállalat iránt a Deutsche Telekom és a Vodafone is érdeklődik.

A kormánynak 51 százalékos részesedése van a nagyságra legnagyobb cseh távközlési szolgáltatóban. A miniszterelnök júniusi lemondása megakasztotta a magánosítás folyamatát, de utódja, Stanislav Gross parlamenti többséget szerzett és az új kabinet várhatóan heteken belül megalakul.



A cseh állami vagyonügynökség alelnöke, Pavel Kuta arra számít, hogy a Cesky Telecom privatizációjának a stratégiájáról – amire legkorábban szeptemberben kerülhet sor - már az új kormány tárgyal. A pénzügyminisztérium szóvivője megerősítette, hogy az ügyvezető kormány már nem foglalkozik a kérdéssel.



A Cesky magánosításának a megszervezésében a Credit Suisse First Boston és az Erste Bank leányvállalata, a Ceská Sporitelna segédkezik, a privatizációt az év végére tervezték lezárni. Az állam nagy távközlési cégek ajánlatát várja majd, hírek szerint az érdeklődők között van a Deutsche Telekom, a dán Telekom TDC, és a Vodafone.



A Cesky Telecom Kelet-Európa vezető távközlési vállalata, Csehországban 90 százalékos a piaci részesedése. Leányvállalata, az Eurotel mobilszolgáltató 4,22 millió ügyféllel 45 százalékos piaci részesedést mondhat magáénak. A Cesky jelentős készpénzállománnyal rendelkezik és nyereséges, első negyedévi működési haszonkulcsa 50,5 százalék volt.

(MTI)
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.