2004. július. 09. 12:18 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Gazdaság

Sztrájk a MÁV kórházban

A budapesti MÁV Kórház és Központi Rendelőintézet dolgozóinak péntek délelőtti kétórás figyelmeztető sztrájkja eredményesnek bizonyult. Az intézmény vezetése jelezte, hogy hajlandó tárgyalni a jelenleg hiányzó kollektív szerződés megkötéséről.

A szakszervezett azért kezdeményezett munkabeszüntetést, mert az intézmény március elsején kinevezett új vezetése március 31-én felmondta a kórház érvényes kollektív szerződését, és az új megállapodást célzó tárgyalások az elmúlt három hónap során nem vezettek eredményre – mondta Viziné Bercsényi Gizella, a sztrájkot szervező szakszervezet vezetője.



A kórházi vezetés ez idő alatt sem tartotta be a kollektív szerződésben foglaltakat, így volt olyan dolgozó, aki nem kapta meg az őt megillető pótlékokat. Az alkalmazottak attól tartanak, hogy a kötelező juttatások kivételével minden olyan pótléktól elesnek, amit a kollektív szerződés tartalmazott - fűzte hozzá a szakszervezet vezetője.



A sztrájk helyett kölcsönös engedményekkel lehetne eredményt elérni - mondta Tallósy Imre, az intézmény főigazgatója. Az intézményben 1990 óta nincs érvényes kollektív szerződés, azt, amelyikre a szakszervezet hivatkozik, nem hitelesítette egyik érintett fél sem az aláírásával. A vezetés tehát képletesen mondta fel a kollektív szerződést, annak érdekében, hogy új és érvényes megállapodás szülessen - tette hozzá.



A sztrájk idején nem volt fennakadás a betegek ellátásában, mivel a tiltakozás idején a kiemelt ügyeletben biztopsították a szükséges létszámot.

(MTI)
zöldhasú
Hirdetés
hvg360 Sztojcsev Iván 2025. január. 13. 06:30

Kiszámoltuk, melyik volt az ország legproblémásabb vasútvonala 2024-ben

Annyira megsokasodtak a bajok a győri vasútvonalon a felújítás után, hogy a második helyre jött fel, de a legtöbb gondot összeszedő magyar vonal így is ugyanaz lett, mint amely öt éve minden évben. A csúcskésést az a vonat hozta össze, amely Budapestről kilenc és fél óra alatt ért el Ausztriába, de a listánkból az is kiderül, hogy a havazás vagy épp a nyári hőség mennyire viselte meg a vasutat. Ahogy az is, van-e egyáltalán olyan vonal, ahol tökéletes volt a szolgáltatás.