2003. augusztus. 11. 17:32 Utolsó frissítés: 2004. november. 22. 12:00 Gazdaság

Bezárják a székesfehérvári Ikarusbus gyárat

Bezárják az Ikarusbus székesfehérvári gyárát, a magyarországi termelést pedig a budapesti Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. telephelyére koncentrálják, jelentette be a társaság hétfőn. A székesfehérvári gyár bezárásával 187 dolgozónak mondanak fel.

Az Ikarusbus többségi tulajdonosa, a francia székhelyű, de az olasz Iveco tulajdonában álló Irisbus közleménye szerint a magyar piac folyamatos hanyatlása és az exportpiac hiánya miatt döntöttek a gyár bezárása mellett. "A helyközi buszok és autóbuszok magyar piaca 2003-ban mélypontra jutott, és az évet várhatóan 200 autóbusz alatt zárja minden márka tekintetében" - áll az Ikarusbus közleményében. A közlemény hangsúlyozza, hogy az Ikarusbus egyetlen jelentős exportmegrendelése mintegy száz darab alvázra szólt. Az Ikarusbus 77 százalékban az Irisbus S.L., 23 százalékban pedig az Ikarus Járműgyártó Rt. tulajdonában van.
Az Irisbus döntése szerint az Ikarusbus budapesti adminisztrációs telephelyét szakaszosan zárják be, a megmaradó munkavállalók egy része idővel átkerül az Egyedi Autóbuszgyár állományába. Vass István közölte: az Egyedi Autóbuszgyár mindössze 10-20 embert vesz át. Az elbocsátásokról augusztus 18-án kezdődnek meg a konzultációk az érdekvédelmi szervezetekkel. A tájékoztatás szerint legkorábban szeptember első felében közölheti a cégvezetés az érintett dolgozókkal, hogy 30 nap múlva kézhez kapják a felmondó levelüket. A Fejér Megyei Munkaügyi Központ minden segítséget felajánlott a probléma rendezéséhez, és ha a munkavállalók, illetve a cégvezetés igényli, kihelyezett munkaügyi irodát hoz létre az üzemben, mondta Zimmermann József, a munkaügyi központ igazgatója.
Az Ikarusbus székesfehérvári gyárában a termelés folyamatos visszaesése miatt már tavasszal 270 munkahelyet szüntettek meg. A társaság székesfehérvári gyára az év elején 448 munkahely megőrzésére 55,6 millió forint munkahely megtartó támogatást kapott a Fejér megyei decentralizált foglalkoztatáspolitikai alapból. Elios Pascual, az Irisbus elnöke tavalyi novemberi magyarországi látogatása során azt mondta, hogy azért azért kényszerült támogatást kérni a cég, mert annak ellenére, hogy magyarországi jelenlétének 3 esztendeje alatt mintegy 25 millió eurós vesztesége keletkezett, nem szándékozik kivonulni az országból. (MTI)
zöldhasú
Hirdetés
Kult Balla István, Németh Róbert 2024. november. 30. 20:00

„Ez az első olyan lemezanyag, aminek az írása közben józan voltam” – Analog Balaton-interjú

„A leszaromság is abból jöhet, hogy csináljuk, amit szeretünk, és nem kell magunkat megerőltetni” – írja le a nemrég Repedés című albummal jelentkező Analog Balaton a hozzáállásukat a világhoz. Szomorú-e a mai popzene? Milyen volt a tagok – Zsuffa Aba és Vörös Ákos – híres Kinizsi utcai albérlete? Miben más józanul dalokat írni, mint a korábbi gyakorlat? Interjú.