A legnagyobb multinacionális sörgyártókra egyre nagyobb nyomás nehezedik az Egyesült Királyságban és az USA-ban is a mind nagyobb számú és egyre növekvő kapacitású kézműves sörfőzdék részéről.
A brit sörpiac tavaly 1 százalékkal bővült, mindeközben a kisüzemek közel 60 százalékkal növelték eladásaikat. A SABMiller épp ezért vette meg idén tavasszal a londoni Meantime sörfőzdét – ezzel kvázi bevásárolva magát a „craft beer” piacára.
Nemrégiben a Heineken lépett, és a kaliforniai Lagunitas-szal alapított közös vállalatot. A Heineken a megállapodás értelmében nem veszélyezteti a Lagunitast függetlenségében, csak a holland óriás globális piaci lehetőségeivel segíti a márka exportját.
Jelenleg a Lagunitas két sörfőzdében – a kaliforniai Petalumában és Chicagoban évi 1,2 millió barrel sört főz, de már épül Kaliforniában a harmadik főzdéjük is, mely előreláthatólag 2017-ben kezdi meg működését.