Sörrel kampányolni nem újdonság. De a konzervatív britek nem egyszerű leitatást találtak ki, hanem egy új brandet. Igaz, hogy hamis.
Birminghamben a Konzervatív Párt konferenciájának szünetében a résztvevőknek vasárnap a Tax & Spend pubban egy Mililight és Ballsberg címkéjű sört szolgáltak fel az Ed Miliband Munkáspárti vezető és az árnyékkancellár, Ed Balls maszkját viselő pincérek. A kínált sörökkel és a stílusos felszolgálással frenetikus hatást kiváltva gúnyolták ki a munkáspárti vezetőket.
A hamis brand tulajdonképpen nem más, mint a politikai csatározás új eszköze. Az Ed Miliband arcképével jelölt Mililight sör szlogenje: „gyenge íz, gyenge vezető „, míg a Ballsberg márkáé: "valószínűleg nem a legjobb közgazdász a világon".
Kérdés, a 2015-ös brit választások közeledtével, mekkora piacra talál az új „brand ”…
Arra meg igazán kíváncsiak lennénk, hogy fogadna egy ilyen húzást a honi politikai porond bármely szereplője. Persze, már az se semmi, hogy a csatornán túl egy párt tagjai és szimpatizánsai a kongresszusi szünetet egy jó kis pubban töltik.