Nem derül ki a híradásokból, tanácsadói mennyire prognosztizáltak az ausztrál James Packernek az eljövendő telekre hasonló sarkköri hideget, mint az idei év eleji, de a dúsgazdag milliárdos egy ütős lélekmelegítő, a saját prémium vodkája piacra dobására készül. Teszi ezt nem kis durranással, mivel az ital reklámarca Robert de Niro lesz.
A 10 millió dolláros befektetéssel induló projektet eddig sikerült titokban tartani, de a The Daily Telegraph kiderítette: a különös VDKA 6100 elnevezésű ital felvezető kampányát De Niro fémjelzi áprilisban a New York-i TriBeCa filmfesztiválon. (A 13. évadjába lépő kulturális esemény fő kezdeményezője maga a népszerű színész volt a 2001. szeptember 11-i terrortámadást követően, a városrész művészeti életének felpezsdítése érdekében – a szerk.).
Az amerikai szerencsejáték bizniszben és a hollywoodi filmiparban is komoly érdekeltségekkel rendelkező ausztrál üzletember, sajtómágnás a Vodka O és a Tequila Blu megalkotójának és forgalmazójának, a Sydney-i Artisan Spirit Merchants-nak a legnagyobb befektetője, 7,7 milliárd dolláros vagyonával. Packer a barátjának, üzlet- és alkotótársának nevezi az új VDKA 6100-as piaci bevezetésében is közreműködő, a tehetségét és pénzét a filmezés és a mozibiznisz mellett a vendéglátóiparban a Nobu hotel- és étteremlánc társalapítójaként is kamatoztató kétszeres Oscar-díjas De Nirót. A kemény arcvonásaival egyre markánsabb fizimiskájú 70. évében járó művész, aki A Keresztapa második részében emlékezetes maffiafőnököt is alakított (ezért a mellékszerepéért kapta meg 1975-ben az első Oscarját), a barátság ellenére nem teljesen ingyen adja az arcát az új italmárkához. Egy ötéves szerződés keretében egymillió dollárt seper be, ami lássuk be, az ő gázsiját tekintve, valóban baráti ár.
A jól hangzó szlogennel: Ez már a holnap! kibocsájtásra váró vodkáról még annyit lehet tudni, hogy természetesen prémium minőségű. Nemcsak az íze, de a palack dizájnja is lenyűgözte De Nirót, aki a VDKA 6100 forgalomba hozását tervezi a Nobu több mint kéttucat világvárosban – köztük Budapesten – jelen levő éttermeiben is. Az új márkával először az USA-ban New Yorkot, majd Ázsiában Hong Kong-t, Szingapúrt, Tokiót, Szöult, Sanghajt és Makaót célozzák meg, palackonként 34 dolláros árral. Nem titkoltan az Absolut és Grey Goose vodkamárkákkal kívánják felvenni a versenyt.
A Dühöngő bika, a Casino, a Cop Land és még számtalan film sztárja, producere és rendezője új szerepkörével olyan színésztársait követi, mint a kávémárkákat reklámozó George Clooney és Al Pacino, a kristálykoponyát formázó üvegű Crystal Head vodkát népszerűsítő Dan Aykroyd és a saját Miraval Cotes de Provence elnevezésű borukkal előrukkoló Brad Pitt és Angelina Jolie.