Van, akinek megér csaknem tíz eurót, hogy magával vigye a semmit. Vagy ahogy „a termék” gyártója fogalmaz, „az emléket, amelyet a szívében hordoz az ember”.
A Comói-tóhoz látogató turisták nemcsak fotókat és szuveníreket vihetnek haza mostantól, hanem levegőt is. Az ItalyComunica kommunikációs vállalat ugyanis dobozba zárta a festői környék levegőjét, és 9,90 euróért árulja. Állításuk szerint minden egyes doboz 400 milliliter „100 százalékban autentikus levegőt” tartalmaz, amelyet a Comói-tó vidékéről gyűjtöttek.
A vidék az utóbbi években egyre népszerűbbé vált a turisták körében, nemcsak a szépségének, hanem a celebfaktornak is köszönhetően. George és Amal Clooney-nak van háza ott, és a környéken olyan sikerfilmeket forgattak, mint a Casino Royale és A Gucci-ház. Tavaly több mint 5,6 millióan látogattak el a Comói-tóhoz, és a számok folyamatosan nőnek a lombardiai idegenforgalmi hivatal szerint.
A konzervlevegő ötletének szülőatyja, Davide Abagnale marketingszakember eredetileg posztereket árusított a vidékről, a dobozok értékesítésével pedig az a célja, hogy a turisták bőrönben könnyen szállítható szuvenírt vigyenek magukkal.
„Ez nem egy termék, hanem egy kézzelfogható emlék, amelyet az ember a szívében hordoz” – mondta Abagnale a CNN-nek. Adódik a kérdés, hogy mi történik, ha a turista otthon kinyitja a dobozt, és elillan a tartalma, de a marketinges szerint tolltartóként hasznosíthatják újra a tartályt.
Az ötlet nem váltott ki maradéktalan elismerést. A comói polgármester, Alessandro Rapinese például sokkal szívesebben venné, ha a turisták a környékre jellemző selyemsálakat vinnék haza emlékül.
A palackozott levegő árusításával más helyek is próbálkoztak már, Izland, Kanada vagy Nápoly a turistákat, egy brit cég viszont a külföldre szakadt briteket célozta meg a nosztalgia jegyében, akik így az otthon illatát vihették magukkal külföldre.