A magyarok csaknem kétharmada elsősorban nem autóval közlekedik, 16 százalék számára pedig a kerékpár az elsődleges közlekedési eszköz – derül ki egy most készült országos kutatásból.
„Így bringázik Magyarország 2022” címen országos reprezentatív kutatás készült a hazai kerékpáros szokásokról, 3000 fős, Magyarország felnőtt lakosságára reprezentatív mintavétellel – közölte a Magyar Kerékpárosklub, amely az Aktív Magyarországért támogatásával, a Medián segítségével készítette el a felmérést.
2018 óta kétévente vizsgálják a meg a kérdést, s ez idő alatt nem regisztráltak érdemi növekedést a kerékpárral közlekedők arányában: továbbra is a felnőtt lakosság kétharmada szokott biciklizni, és a lakosság 16 százalékának a kerékpár az elsődleges közlekedési eszköze. A kerékpáros közlekedés továbbra is jóval elterjedtebb a kisebb településeken, mint a nagyvárosokban.
Az idei kutatás megerősítette, hogy
a pártválasztás nincs összefüggésben a kerékpárhasználati szokásokkal, a nagyvárosokban sem elsősorban az ellenzéki beállítottságúak kerékpároznak, hanem pártállástól függetlenül bárki.
Bár a nagyvárosainkban a közterületek hatalmas részét foglalják el az autók, a magyarok 63 százaléka elsősorban nem autóval közlekedik.
Az is tévhit, hogy a kerékpárosok nem ismerik a KRESZ-t, ugyanis a rendszeresen kerékpárral közlekedők közel 60 százaléka a rendelkezik jogosítvánnyal
– derül ki a kutatásból.
Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke elmondta: a megnövekedett gépjárműforgalom negatív hatással van a kerékpározók biztonságérzetére, és a kijelölt infrastruktúra hiánya továbbra is nagy visszatartó erő. A kerékpározás elterjedése érdekében a többség támogatja, hogy az állam és az önkormányzatok többet költsenek a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésére – tette hozzá.
Révész Máriusz Aktív Magyarországért felelős államtitkár a kutatás ismertetésekor arról beszélt, hogy bár a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség adatai szerint a kerékpáreladások száma csúcsokat döntött az elmúlt egy-két évben, a kutatásból mégis az derül ki, hogy csökkent a kerékpárral rendelkezők aránya Magyarországon.
A kutatás szerint
a megkérdezettek többsége pártállástól függetlenül szükségesnek tartja a kerékpározás és a gyaloglás biztonságosabbá tételét;
ennek egyik legfontosabb pontja lenne, ha a KRESZ-be foglalnák, hogy kötelező legalább másfél méter helyet hagyni, amikor egy autó megelőz egy kerékpárost.
A kutatás eredményei ide kattintva letölthetők.
Még több Élet+Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: