Élet+Stílus hvg.hu 2022. július. 05. 10:52

„Ha nem lesz víz, mi értelme lesz a művészetnek?” – tüntetők ragasztották oda magukat egy festményhez egy londoni múzeumban

John Constable A szénásszekér című festményét az „apokaliptikus jövő víziójával” takarták el.

A Just Stop Oil nevű környezetvédelmi szervezet két aktivistája bement a londoni National Gallerybe, elment John Constable híres, A szénásszekér című festményéhez, átlépett a kordonon, és letakarta azt egy olyan képpel, amely az apokaliptikus jövőt ábrázolja. A két fiatal egyúttal odaragasztotta magát a festmény keretéhez.

Az aktivistákat a rendőrök távolították el a képkeretről, majd letartóztatták őket.

Mind a ketten brightoniak, 22, illetve 23 évesek.

A képet a múzeum konzerváló szakemberei megvizsgálták, a kereten néhány apró sérülést találtak, a festmény felszínén pedig néhány helyen megsérült a lakk, de ezeket mind kezelni tudták.

John Constable 1821-ben készült festménye egy szénásszekeret ábrázol, amint áthalad a vidéki tájon Suffolkban. A szénásszekér az egyik legnépszerűbb festmény a National Galleryben. A ráaggatott képpel azt akarták megmutatni az aktivisták, hogy a klímaválság mit fog tenni ezzel a vidéki tájjal.

CARLOS JASSO / AFP

„Ha nem lesz víz, mi értelme lesz a művészetnek? Amikor emberek milliárdjai szenvednek, akkor mi haszna van a művészetnek?” – mondta az egyik aktivista, aki egyébként művészetkedvelőnek vallja magát.

A festményt keddtől ismét lehet majd látni a National Galleryben.

 

Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket:

hvg360 Ligeti Nagy Tamás 2025. január. 05. 19:30

"Nem csak egy eszköz, hanem ügynök" – Harari elmagyarázza, miért veszélyesebb a mesterséges intelligencia az atombombánál is

Miután az ember lassan beletörődik a múlt megváltoztathatatlanságába, és a jelenben nem igazán érzi jól magát, úgy döntött: a jövőt megtartja magának. Yuval Noah Harari izraeli történész új okoskönyvében az információs hálózatok fejlődését vizsgálva arra jut, lehet, hogy az emberiség történetét Valaki Más írja.