Egyre több vásárló dühöng az illatgyertyák értékeléseinél, mert szerintük teljesen szagtalanok a karácsonyi kiegészítők. Egy professzor utánajárt a dolognak.
Kiábrándító. Semmiféle illata nincs.
Ilyen és ehhez hasonló hozzászólások lepik el az Amazonon az illatosított gyertyák értékelésére létrehozott felületeket: a csalódott vásárlók azt állítják, hiába gyújtják meg a karácsonyi illatgyertyákat, ők ugyan semmiféle illatot nem éreznek.
A jelenség miatt többen is azzal viccelődtek a közösségi médiában, hogy úgy tűnik, az illatgyertyák képesek remekül megmutatni, mennyire terjed az ízlelés- és szaglásvesztéssel is járó koronavírus a világban. A Northeastern egyetem professzora, Nick Beauchamp utánajárt, hogy tényleg csak poénról van-e szó, vagy annál többről.
Beauchamp készített egy algoritmust, amely kiemelte azokat az értékeléseket az illatgyertyáknál, amelyben szerepelt, hogy „nincs szaga” vagy „nincs illata”, és a mintázat, amit kapott, lényegében pontosan kirajzolta a jelenlegi Covid-hullám megbetegedési görbéjét – írja a Protocol.
Ugyanakkor, mivel az ilyen gyertyákat persze sokkal többen vásárolják karácsony környékén, a professzor elkészítette az algoritmust úgy is, hogy az összes megjelenő értékeléshez képest vizsgálta, hány százalékban panaszkodnak a szagtalanságra. Az eredmény ugyanaz lett.
Instead of counts, here's the percentage of reviews with "no smell." It shows the same pattern, though it's less dramatic since some of the count spike is due to an overall rise in sales and reviews each winter. pic.twitter.com/5eHEtlgVH7
— Nick Beauchamp (@nick_beauchamp) December 22, 2021
Nem is Beauchamp volt az első, aki felfigyelt a jelenségre: korábban a Bryn Mawr College kutatója, Kate Petrova is megvizsgálta a Yankee Candle illatgyertyáinak hasonló adatait, és rájött: amióta megjelent a koronavírus, a gyertyák értékelése egy teljes csillagot romlott a vásárlók körében.
Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: