A brit egészségügyi szolgálat karácsonyi reklámfilmje amilyen megható, annyira megrázó.
A brit egészségügyi szolgálat, az NHS a kórházi dolgozók kemény valóságát mutatja be a téli ünnepkörhöz igazítva. A most megjelent reklámfilmjük főszereplője a Mikulás, aki egyelőre még nem az ajándékokkal, hanem a koronavírussal küzd. Mégpedig az életéért.
A kisfilmben látszólag eszméletlenül kerül be a kórházba, ahol az egészségügyi dolgozók talpig védőöltözetben próbálják meg visszahozni az életbe. Az NHS a reklámfilmmel a dolgozói előtt akart tisztelegni, akik, mint a közösségi oldalakon írták, mindent megtettek az idei járványban, hogy gondoskodjanak a betegekről. Egyúttal arra is fel akarták hívni a figyelmet, hogy a koronavírus különösen veszélyes az idősekre, vagyis a Mikulásra is.
A film végére a Mikulás szerencsére rendbe jön, de ez sem győzte meg a bírálókat, akik szerint a reklám érzéketlen és túl messzire ment. Szerintük a gyerekek már így is elég sok mindenért aggódhatnak, igazán nem kellene ebbe belekeverni még a Mikulást is. Sokan feltették a kérdést, hogy vajon hány gyerek fogja elsírni magát, amikor meglátja a Mikulást az oxigénmaszkban.
A többség viszont jól reagált a filmre, és már több mint 150 millió fontot összegyűjtöttek az NHS javára. A brit egészségügyi szolgálat megjegyezte azt is, hogy karácsonykor és szilveszterkor több százezer egészségügyi dolgozó fog dolgozni, hogy életben tartson és meggyógyítson betegeket.