Egy Budapesten járó brazil turista küldte el a nőnek az Opera plakátját, akkor derült ki, hogy a tudta nélkül használták fel a fotóját.
A 24.hu szúrta ki a brazil sajtóban az arról szóló cikket, hogy a Brazíliában élő Elif Ozer jogi lépéseket fontolgat, mivel a tudta, hozzájárulása nélkül használták fel a fotóját a Magyar Állami Operaház új kampányában.
A nő azt mondta, a fotó, amely az Opera plakátjain szerepel, nyilvánosan elérhető a Facebook-profilján, ám azt nem tudja, hogyan találhatott rá a hirdetést készítő ügynökség. A hír, hogy plakátra került a képe Magyarországon, egy Budapesten járó brazil turistától jutott el hozzá.
Az Opera péntek délelőtt közleményt adott ki az ügyben, amelyben azt írták, hogy a fotót a 2012 óta az arculatukért felelős Mátai és Végh Kreatív Műhely Kft. választotta ki a Pexels.com oldalon található felvételekből, eleget téve az oldalon feltüntetett licencelőírásoknak.
"A minden bizonnyal a fotót is készítő felhasználó időközben saját oldalával együtt törölte a képet a Pexels.com oldalról, de annak nyoma az interneten továbbra is megtalálható" – írták.
Jogi megkeresést a fotó miatt egyelőre nem kaptak, de – mint írták – nem is felel meg a valóságnak, hogy a brazil híradásokban szereplő, számos modellfotón szereplő hölgy felvétele a Facebook-oldaláról származik.
Jelezték azt is, hogy az ügynökségük felvette a kapcsolatot a stockfotós oldallal, hogy információt szerezzen arról, mikor törölték a készítő profilját.