Megkóstoltuk az üzletlánc junkfoodját. Inkább csalódtunk, mint elégedettek voltunk.
Lehet-e szupermarketben rekonstruálni a mekis életérzést? A Lidl megpróbált válaszolni erre a kérdésre egy új melegétel-sorral, amelynek a tételei csütörtöktől vehetők meg néhány budapesti üzletükben. Klasszikus junkfoodról van szó, hamburgert, wrapet és nuggetset kínálnak azonnali fogyasztásra kész állapotban, tehát melegen. Ez akár az éhesen, felelőtlenül bevásárlólista nélkül vásárló álma is lehet, hiszen a szokásos készételekhez képest ezt még melegíteni sem kell, egyszerűen csak étvágy kell hozzá. Részünkről ebben nem volt hiány, de azért néhányan nehezen viseltük, hogy a szupermarketes hamburger megálmodói visszaéltek ezzel az állapotunkkal. Pár jó pontot is kiosztottunk azért.
BEEF CHEESE
- Az úgynevezett Moszkva téri hamburger hangulatát idézi fel, a töményre szikkadt bucitól a szottyos savanyúságon és az elemek közötti pillanatragasztóként funkcionáló lapkasajton át a gumiszerű húspogácsa ízvilágáig. Kellemes csalódás viszont a paradicsomszósz, ez hoz némi életet a kompozícióba. És még egy pozitívum: a gyorséttermek alsó kategóriás hamburgeréhez képest nincs olyan érzésünk, hogy a semmi száraz, széteső megtestesülését fogyasztjuk. Így nézve teljesen megérte azt a négyszáz forintot.
- Azt gondolná az ember, hogy olyan lesz, mint egy mekis burger, vagy inkább egy kicsit sokáig pihentetett mekis burger, de ez sajnos rosszabb. A zsemle alja kopogós keményre száradt, a burger íze a mekiére emlékeztet, de cseppet sem emlékezetes, ráadásul mindezt 400 forintért, ami több, mint a gyorséttermi alap sajtburgerek ára.
CHICKEN NUGGETS
- A tudomány egyik nagy rejtélyének nevezte Anthony Bourdain a csirkenugettet, amiről képtelenség megmondani, hogy miből készült. A Lidlé sem visz közelebb a megoldáshoz, csupán annyit sikerült beazonosítani: borsból picit több van a bundában a kelleténél.
- Igazi csalódás. A húspépből készült nuggetsekre keményen rászáradt a sörtésztának tűnő, jellegtelen ízű panír. És 800 forintért túl sokba kerül.
CHICKEN CRISPIES
- Három szelet rántott csirkemellfilé jár 800 forintért. Csekély adagnak tűnik, de még ez van a leginkább rendben a kaják közül. A panír ugyan nem fűszeres, és kissé túl sós, de legalább ropogós, és a hús színhús.
BUFFALO CHICKEN
- A gyorséttermek wrap-szerű kínálatának leggyengébb és legkisebb darabját képzeljük magunk elé, ettől kicsit rosszabb és kicsit kisebb a 800 forintos Lidl-wrap. A tészta nyúlós, így viszont könnyen összeolvad a töltelék szintén nyúlós masszájával. Ha az étkezés célja valami minimál gasztroélmény is lenne, ne ezt válasszuk, ha csak jól akarunk lakni, akkor megpróbálkozhatunk, a massza ugyanis eltelít rendesen. Az egészről az jut eszembe, amikor nem jól melegítünk meg valami mirelitkaját. Túlmikrózzuk vagy alulmimrózzuk, nem is tudom.
Az egész kivitelezés csalódás. A Lidl – ahogyan az Aldi is – arról volt ismert, hogy nagyon barátságos áron kínál olyan minőségű termékeket, amelyekbe nem igazán lehet belekötni. (Az Aldi még a Sziget-lakókat is normál áron eteti, pedig ott mindenki felárral dolgozik.) Ehhez képest ilyen jellegtelen ételeket kínálni a gyorséttermi árnál magasabban kimondottan illúzióromboló. Akkor már inkább a kebabos és a meki.
Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: