A divatház nem győzött elnézést kérni az egyik pulóvere miatt.
Kénytelen volt kivonni a forgalomból egy gyapjú pulóvert a Gucci, miután sokan sértőnek nevezték a nyakának a kialakítását, mert az a blackface-re emlékeztet. A blackface a feketékből gúnyt űző smink, az amerikai társadalomban pedig már egy ideje a rasszizmus sértő megnyilvánulásaként tekintenek rá. A Gucci alkotása így néz ki:
A divatház közleményt adott ki, amelyben elnézést kért, ha bárkit megbántott volna a designnal, egyúttal jelezte, hogy kivonja a forgalomból a pulóvert. Azt írták, a Gucci csapata számára ez fontos tanulság, és elkötelezettek a sokszínűség mellett.
Gucci deeply apologizes for the offense caused by the wool balaclava jumper.
— gucci (@gucci) 2019. február 7.
We consider diversity to be a fundamental value to be fully upheld, respected, and at the forefront of every decision we make.
Full statement below. pic.twitter.com/P2iXL9uOhs
Nem a Gucci az egyetlen divatmárka, amely kulturális és társadalmi érzékenységeket sértett az elmúlt időszakban. A Pradának szintén blackface-vádak miatt kellett visszavonnia néhány termékét. A Dolce & Gabbanát pedig Kínában vádolták meg rasszizmussal, miután egy olyan reklámmal jöttek ki, amelyben egy kínai modell próbál meg olasz ételeket enni pálcikával. De nem jött ki jól az sem, hogy a D & G rabszolgaszandálnak nevezte a 2016-os kollekciójának az egyik darabját.
Még több Élet + Stílus a Facebook-oldalunkon, kövessen minket: